Hallåhej ",

Hittade mitt gamla CV på datorn.
Mycket som har ändrats och mer att skriva till. Kulkul :)


Mål

Jag flyttade till Lund i höstas för att gå på Lunds dans- och musikalgymnasiums treåriga yrkesutbildning. Mitt mål är att få breda mina kunskaper och få mer erfarenhet, sprida glädje och inspiration.


Profil

Som person är jag målinriktad, kreativ, ambitiös, spontan, glad och optimistisk. Jag är ansvarstagande och lojal. Jag har intresse för att lära mig nya saker och är nyfiken på det mesta.


Min fritid

På min fritid har jag under de senaste åren dansat upp till sex gånger i veckan, utanför skolan samt undervisat i hiphop (ålder 9-16) och dansmix (4-8 år). Nu undervisar jag på Zwing It samt Medborgarskolan i Lund. Jag dansar också regelbundet på Freestyle Phanatix i Malmö. Utanför dansträningen studerar jag och är engagerad i olika evenemang.


Intressen

Förutom dans, sång och teater har jag såklart andra intressen. Jag älskar att måla, fotografera, koreografera, träffa vänner och nya människor, resa är också något jag älskar och jag är en pysseltjej som älskar att dona med saker.


Studerande/Praktik

•-         10 år i grundskola med bra betyg i samtliga ämnen

•-         Praktiserat på bla Värmlandsoperan, SVT, SR (Sveriges Radio), Folkuniversitetets musikallinje och Värmlandsoperan.



Erfarenheter (dans)

•-         Dansat i ca 11 år

•-         Dansar upp till 9 ggr/veckan:

(Balett 2 ggr/veckan, Streetdance 3ggr/veckan, Modernt/Fridans 2 ggr/veckan, Jazz 2 ggr/veckan samt Stepp 1 ggr/veckan.)

•-         Arrangörskurser för dansevenemang, produktioner etc. Ledning av Alexandra Rudnicka samt Carl-Olof Berg

•-         Dansat på Pineapple dancestudio i London under en period

•-         Kurser för dansundervisning

•-         Undervisat i 2 år

•-         Varit på ett flertal dansläger i Sverige

•-         Dansat för bla. David Moore (US), Damon Frost (US/SE), Misha Gabriel (US), Nick Bass (US), Sonya Tayeh (US) Lin Samuelsen (DK/NO) Fredrik Herranen (SV) Martin C Feretti (SV) Oskar Pitré (SV) Sabina Dahlfjäll (SV), Bounce (SV), Carl-Olof Berg (SV).


Uppträdande bla.

•-         "Möte i MUSIQ", dansare

•-         "Mind The Gap", dansare

•-         "Intersecction", dansare

•-         "Streetlife", dansare, aktör samt vokalist

•-         "Nära Inpå", dansare, aktör samt vokalist

•-         Karlskoga nyårsrevy (06/07), dansare och vokalist

•-         Nationalsången 6 ggr i LLA, varav 3 i tv

•-         "Förband" för Amy Diamond, Sissel Kyrkjebø, Tommy Körberg

•-         Bakgrundsdansare till Da Buzz i "Möte i MUSIQ" i Löfbergs Lila Arena (med bla Henrik och Magnus Rongedal)

•-         Vann koreografitävlingen i Lund 13/3-08

•-         "Back to Broadway" i Lund 14,15/7-08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0