Jordbävning & Uppsjungning

Godkväll.

Sitter här med världens värk i fötterna efter att ha gått i stan precis hela dagen.
Dagen började inte som vilken dag som helst, utan med en jordbävning!
Det är faktiskt helt sant. Om man inte har hängt med på radion och kanske till och med tidningarna så inträffade en jordbävning här nere i Skåne runt halv sju, någon gång. Jag vaknade av att hela sängen skakade, som de flesta andra och undrade vad tusan det var som försiggick. Jag smög bort till Saras rum (en av dem alla som jag bor med) och såg att hon också vaknat av det. Det hela kändes lite småroligt faktiskt, men egentligen är det ganska läskigt. Man undrade ju en snabb stund om det endast var det lilla skalvet som skulle komma, eller om något ännu större väntade och skulle dra ner hela huset i marken! Haha!

Hur som helst. Efter den händelserika morgonen for jag iväg till skolan, där det var dags för uppsjungning. Det märktes att de flesta var ovanligt nervösa, antagligen för att det var många som var småsjuka och eftersom det var så otroligt längesedan vi sjöng för varandra, inför alla kamrater, lärare och så vidare. (Oavsett så var alla hur duktiga som helst och jag är så glad över att gå i en sådan underbar och talangfull klass.) Det blir också alltid mer nervöst när något ska framföras som en uttagning. Dock så gick det hyfsat bra och jag satte faktiskt den sista trestrukna och skyhöga tonen.

Jag känner hur berättelselikt den här dagen beskrivs, men jag tycker det är kul att läsa igenom inläggen ibland och få mig ett litet skratt! :D Aanyway. Dagen fortsatte med mega-jul-shopping och jag fick riktigt mycket gjort, tro det eller ej. Jag fixade julklapp till både mami, brorsan, pappsen och till en del vänner, as well. Finally!
Nu har jag precis städat i hela "huset" och måste nu börja packa klart grejerna som ska med upp till Svealand. Hur detta ska gå har jag ingen aning om eftersom jag är riktigt dålig på att packa. Det är nog något av mina sämsta egenskaper och talanger - Att packa en stor väska. Jag hatar det verkligen.
Kanske är det för att jag förr fick packa lite varje vecka för att pendla mellan mami och papi? Vem vet. Hur som helst så avskyr jag det. Bara tanken på att jag absolut inte får glömma något och att jag måste ha koll på minsta sak, gör mig lite smågalen.

Imorgon är det vanlig skoldag, sedan blir det att strutta runt en stund i Malmö för att sedan fara till operan och ha föreställning. I logen blir det massor med musikteoriplugg och mera packning därefter.
På Torsdag är det sista provet (i som sagt; musikteori), sedan dans på Phanatix och därefter FEST på operan.
På Fredag slutar vi skolan för den här terminen!

Jag har pratat väldigt mycket engelska idag, så det kanske har smittat av sig lite i texten ;)
Puss&kram,
Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0