Jag avskyr att åka tåg.

Hejhallå.

Det händer mycket och lite på samma gång just nu. Tyvärr är jag inte på skivhumör för att berätta allt som pågår. En kort sammanfattning tänkte jag dock ge mig på.

Sista veckan i skolan var otroligt hektisk och att vara utan bankkort (mitt är ju fortfarandespärrat) har inte underlättat någonting! Jag var nästan nära till ett litet sammanbrott i mitten av veckan, men sansade mig tillslut!
Jag har varit tvungen att städa, klippa mig (tvång från min kära mami ;), handla, göra enormt många ärenden, pluggat till de sista proven i veckan som lärarna var så snälla att lägga näst sista skoldagen, packat och packat, tvättat, fixat julklappar, tränat, haft uppsjungning och så vidare.
Något roligt som ägde rum i veckan var dock festen på operan. Det är alltid kul att träffa och bekanta sig med alla som medverkar i produktionen. Det serverades mat och dryck och karaoken användes flitigt! Verkligen en jättetrevlig kväll. Detta var i torsdags så det var ganska skoj att se hur alla mådde igår på avslutningen i skolan ;P

Hur som helst. Det var det.
Igår efter avslutningen gick mitt tåg 15.22 och eftersom jag missade tåget hem förra året (!) så var jag nu där i minst sagt ,godtagbar tid. När jag kommer dit så står det dock INSTÄLLT.  Jag blir lite smågalen och vet inte riktigt vad jag ska göra. Med lite hjälp från mina vänner så löser det sig en aning och jag kommer på ett tåg mot Kävlinge. Med fyra väskor och en väldigt trött humör så tar jag mig igenom alla byten. I Kävlinge fick vi alla som skulle till Göteborg byta och eftersom fyra vagnar saknades så fick jag STÅ det längsta biten! Väl framme i Göteborg hann jag med mitt tåg mot Karlstad och den resan gick betydligt smidigare. Men jag avskyr verkligen att åka tåg och jag gillar verkligen inte SJ!

För att inte avsluta alltför bittert så ska jag nu till en  liten återträff med ett gammalt gäng och sedan kanske se på brorsan och bandet på Arena Nattklubb.
Ha en trevlig lördagskväll allesammans!

KRAMAR LOUISE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0