Blä: Nationellt prov imorgon! Yeey: Plånboken inlämnad!

Hejsan.

Inte skrivit särksilt mycket på sistonde på grund av för mycket att göra.
Det är massor som händer hela tiden just nu och jag fokuserar mest på att ta mig igenom dessa veckor. Det är enormt mycket prov och prestationsångesten ligger uppe i halsen, tyvärr. Idag fick jag i alla fall naturkunskapsprovet överstökat och igår ensembleuppsjungningen (vilken i och för sig var rolig). Imorgon är det projekt dag och nationellt prov i matte. Efter skolan blir det lite snabba ärenden för att sedan snabbt kila hem igen och plugga historia och svenska. Musikteorin får inte glömmas eftersom det är "det stora" provet på måndag. Ja, visst låter det roligt?
Nej, nu ska jag inte vara sån.. Men alltför skoj känns väl inte allting för tillfället. Jag får helt enkelt tänka på allt underbart som poppar upp emellanåt. Som dansen, utveckligen i sången, alla galet underbara vänner jag har runt omkring mig, pepparkaksmys, jesus christ, träningen och skolan , som jag egentligen - trots prov och läxor (som tillhör alla utbildningar) - älskar.

Något som har fått mig på aningen bättre humör, och som hände precis, var Mias samtal om min plånbok. Hon ringde från operan nyss och sa att någon lämnat in den i växeln! Helt otroligt!
Dock utan en del pengar och annat som låg i. Men vad gör det? Jag kommer få tillbaka de saker som förmodligen betyder mest. Som vissa kort som jag endast har/hade i plånboken, mitt id osv.
Jag bad Mia att ge den till en i gruppen, så jag får den imorgon! Då ska den undersökas minsann..
Jag skulle egentligen ha föreställning idag men Amanda, min "understudy", ville så gärna ha kvällens föreställning på grund av att en kompis skulle komma, och mig passade det bra att vara hemma. Nu kan jag kolla igenom mattepapprena några extra gånger.
Musikcafé var det planerat att jag skulle sjunga på också, men eftersom jag egentligen skulle ha föreställning ikväll så strök jag mig från listan. Men toj toj till er alla som är på JCS och på Musikcafé!

Nu ska jag stretcha lite.. Musklerna är slut efter Sians balett idag, och det känns underbart!
Ha det bra och ta hand om er!  Kämpa på nu de sista veckorna, så kan vi belöna oss själva med lite jullov och lussebullar sen! Många varma kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0