Håll dig frisk Louise!

Kom hem från dansklassen för en liten stund sedan och känner hur benhinnorna börjar svälla av värk. Jag har haft benhinneinflammation från mars till ungefär september, då det började avta. Nu har det dock brutit ut igen. Jag har tränat på rätt sätt, men väldigt intensivt i ett antal veckor och har tyvärr inte hunnit stretcha ut de överansträngda musklerna. Jag har heller inte låtit musklerna och lederna återhämta sig. Inte hjärnan heller för den delen.
Hur som helst! Jag får försöka fixa magnesium, hålla det varmt, ha benvärmare igen, smörja, massera, inte hoppa så mycket, och så vidare.
Imorse vaknade jag också av världens halsont, vilket känns lite småkomiskt faktiskt. Jag har nämligen lyckas hålla mig helt frisk precis hela hösten (peppar, peppar ta i trä) och bestämt mig för att också vara frisk på "den stora" uppsjungningen det här året eftersom jag var sjuk förra året, men nu får jag bara hoppas på att hålla mig någorlunda frisk fram till tisdag. Då smäller det. Ska sjunga en av de svåraste sångerna jag någonsin sjungit. Den sträcker sig från lilla oktaven till trestrukna oktaven, så den kräver ett stort register. Vi får se hur det går helt enkelt. Jag är oerhört nervös just eftersom den är en sådan utmaning, men vi får ju alltid hoppas att det går galant.

Idag var det nationellt prov i matematik också. Det gick sådär, tror jag. Märkte ju som vanligt efteråt massvis med slarvfel och missförstånd, men nu är det i alla fall gjort och det känns riktigt befriande. Nu är det bara uppsjungningen och de två stora musikteoriproven to go! Sedan jullov! Yeey!
Fastän jag måste vila under de få lovdagar jag får hemma (som är ungefär 8-9 dagar) så måste jag verkligen hålla upp tekniken och styrkan som jag nu jobbar på varje dag. Eftersom jag har jobbat "fel" ganska många gånger i flera år så tar det sådan enormt lång tid att bli av med den "ovanan" och lära om sig på nytt. Jag har precis hittat själva "kärnan" och känner mig för första gången stabil i mig själv när jag dansar och rör mig. Det känns jättehärligt och jag vägrar att tappa det. Jag tror faktiskt jag är något av en träningsnarkoman, Jag insåg tidigare idag att jag i genomsnitt gör 200 st situps varje dag, sju dagar i veckan. Jag vet inte riktigt om det är lite eller mycket, men det känns hur bra som helst! Dock har jag ändå ingen Gisele Bundchen-mage ännu. Haha. Sorgligt, men sant.

Imorgon blir det faktiskt en relativt lugn dag. Jag börjar 8.10 med matte (förstår inte riktigt vad vi ska göra på den lektionen eftersom vi nu har läst klart kursen?)  och slutar riktigt tidigt, runt 14.00 någon gång. Då blir det att koreografera som jag gör varje fredag samt lite musikteoriplugg. Jag ska också passa på att göra lite ärenden som julklapps shopping och annat smått och gott.
I helgen blir det förmodligen föreställning för min del, då Isak spelar Judas! Roligt och intressant ska det bli!

Ha det toppen och ta hand om varandra!
Varma kramar!


Kommentarer
Postat av: jonniponni

du är gos och är saknad lite smått sådär. men snart så, en vecka kvar sen ses vi. träffade din bror en kortis på skolan förut, han trumpetar i spexet. cooling där . pusssssspårej!

2008-12-12 @ 20:04:10
Postat av: GissaVemDuOmDuKan!

Louise. Min underbara Louise. Nu är jag här och kommenterar i din blogg i väntan på din hemkomst. det är 5 dagar kvar nu...!

Moshakalaka! <3

2008-12-14 @ 12:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0