Tråkdag med youtube som räddning.

Sitter här och försöker plugga matte, utan framsteg. När jag inte orkar eller har varit tvungen att hoppa över ett par uppgifter så orkar jag inte mer och klickar upp youtube istället. Ja men visst är det bra? Nej Louise, det är det ej.
Jag gör så ganska ofta, men jag kan inte sluta inspireras av alla stora talanger som finns överallt. Jag kan sitta framför youtube hur länge som helst och bli helt hänförd.
Förutom att sitta och glo på videoklipp så har jag sovit, tagit det hur lungt som helst, pratat med underbara Linn någon/några timmar i telefon, försökt få lite energi, lagat lite mat, hängt upp tvätt och så vidare. Inte alltför rolig dag, men det hade jag ju väntat mig. "Ibland måste man lära sig att ha tråkigt och inte göra någonting. Ta hand om sig själv", som mina kära mamma ofta säger. 
Hur som helst. Ett litet tips från mig när ni ska ta det lungt och inte göra så mycket, eller om ni har tråkigt - Gå då in på youtube och sök på alla möjliga saker! Se på roliga och söta små djur, lyssna på bra musik, sök på din idol (kanske har han/hon en videoblogg), se på dans, inspireras av olika talanger, sök på din favoritfilm, musikal etc. Ja, jag gillar det som det kanske märks. Jag har fått så mycket inspiration och så många idéer till olika dansprojekt m.m därifrån.

Jag kom på idag hur otroligt längesedan det var jag hörde på RENT låtarna. Måste varit mer än ett år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0