Gavin Degraw, en riktig charmör.



(Dålig mobilkamera - därav dålig bild!)

Nu är det så kallade lovet slut och allting kommer på en gång. Jag har precis kommit hem från Sthlm, efter massa tågresande och lite bök & stök. Jag var i skolan igår på musikteorilektionen och sedan for jag iväg till centralen, där jag såg att jag sett fel på klockan och att tåget inte gick förrän en och en halv timme senare. Ringde min kära mamma, som fortfarande var kvar hos mig i Lund, och vi kilade in på Espresso House. När jag väl kommit på tåget och sagt "Vi ses till Jul" till mami, började världens knepigaste tågresa. För att inte gå in på det allt för mycket kan jag bara säga att (den säkert väldigt rara) mannen bredvid mig hade ett ganska stressigt och nervöst beteende, och var tvungen att hålla på med något hela tiden. Han kunde absolut inte sitta still, och jag som såklart hade gångplats, fick hoppa upp och ned från stolen hela resan! Ibland fick jag nästan för mig att skratta, men som tur var så höll jag mig. Mot slutet av resan kände jag inget skrattbehov, mer strypbehov! Haha, nej då, men det blev ganska jobbigt i längden.


Det var resan dit..Väl framme mötte jag brorsan och efter en eftermiddag med ändrade planer hipp som happ, kom vi tillslut till Annexet, där vi skulle se Gavin Degraw. Kanske inte många som lyssnar på honom, vad vet jag, men otroligt duktig är han iallafall och det är oftast och tyvärr så att många artister sjunger så dåligt live, vilket han absolut inte gjorde/gör. Tvärtom, han sjunger nog bättre live, om man jämför med skivan. En riktig charmör var han också. Tjejerna längs fram har förodligen ingen röst idag. Och inga BH:ar heller för den delen, haha! Riktigt roligt faktiskt.. Han pratade om ung och "oskyldig" kärlek och i slutet av låten kastas det upp en BH på scenen. "Is this what you call young love in Sweden?!" Haha.. Lite roligt att han skrattade och kom av sig, tycker jag.
Han är hur som helst en riktigt duktig låtskrivare och musiker, och han har en galet skön röst! Kul kul :)
Vi träffade några vänner från Karlstad också. Väldigt roligt att höra lite karlsta-mål också, när man inte hört det på länge. När konserten var slut såg man en massa småtjejer samlas runt två killar, som såklart var Robin B och Jesper från Idol. Kändes lite konstigt faktiskt. Dels kanske eftersom jag, tyvärr och pinsamt nog, deltog i tävlingen själv och träffade dem när de var helt okända, och eftersom vi nyss sett och hört en grym riktig artist sjunga hur bra som helst och haft en stor konsert (och då med en gång efter, bildas klungor med flickor runt dessa två "idolpojkar") och kanske eftersom jag, tyvärr, inte tycker att de sjunger särskilt bra. Den enda som jag faktiskt tycker är en slags "idol" överhuvudtaget, är i så fall Kevin.

Hur som helst. Jag och Andreas, min kära bror alltså, bodde på Karlbergs Slott hos några militärstudenter (om de kan kallas så). Inte så värst flott alls, men det gick att sova och vi skulle upp tidigt nästa morgon. Jag ångrar dock att jag inte valde att åka lite längre och bo hos Nicole. Det hade varit mycket mysigare plus att jag hade fått träffa tösen! Det var planerat att vi skulle träffas en snabbis, men som många andra planändringar, ändrades också det. Hon hann tyvärr inte, vilket jag totalt förstår!

Idag har jag och Andreas fått en rundvisning av en vän till honom (en av studenterna), så nu vet jag hur det ser ut hos de militärsnubbarna och det var ganska intressant. Så manligt det kan bli, var det minst sagt i alla deras rum! Proteinpulver, träningsskor, ----tidningar på alla toaletter, militärmedaljer på väggarna, fotboll och fotbollsspelande i korridoren och så vidare. Haha, lite smått komiskt tycker jag, även om det är ganska självklart att det är så. Jag funderar bara på om de har delat upp det så att de har  "tjejkorridorer", eller om det bara är så otroligt få tjejer som sysslar med detta, att man inte sett en enda brud, eller en enda feminin pryl i sikte ;P


Jag märker att jag är på skrivhumör igen, vilket inte alltid är bra för er som läser. Det är oftast inte många som orkar läsa långa texter, och om så skulle vara fallet så handlar texten oftast om något ganska obetydligt. Kanske om vilken kändis som gått ner drastiskt i vikt eller var man kan köpa Uggs för cirkus tvåtusen som alla andra har osv. Men inspiration om vad man ska ha på sig imorgon får ni ta och se på någon som lägger upp "dagens outfit" varje dag, och det finns det ju ingen brist på.

Nej, nu ska jag nog ta och göra lite nytta istället. Måste plugga egentligen, men eftersom jag inte varit i skolan på riktigt än, så vet jag inte riktigt vad jag ska prioritera. Jag missade baletten och jazzen idag samt en modern lektion igår, så jag känner mig lite efter. Har missat massvis av teorilektioner också, men det är sådant jag kan ta igen hemma. Jag får försöka tänka att det löser sig :)


Nu blir det nog te och musikteori!

Hoppas att jag får lite fler bilder snart, från bl.a. premiärfesten! Så får ni se lite mer och hur fina alla var :) Sen ska jag försöka lägga upp lite dans- och sångfilmer, och bilder också!  


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0