snö. plugg. öppet hus. jesus.

SNÖ I SKÅNELAND. JA, SÅ SANT SÅ SANT.

Inte sett snö här nere en enda gång sedan jag flyttade hit, så det var verkligen på tiden.
Kändes faktiskt lite som att jag var i Karlstad när jag vaknade imorse. Det var en snöplog (!) som åkte utanför. (Det behövdes verkligen inte, hahah)

Idag har jag pluggat, städat, fixat och hållt på lite.. Inte gjort allt jag planerat, som vanligt, men fick ändå en del saker överstökade. Följde med Erik ut också som bönade och bad om att åka pulka. Haha! Nu har vi ju ingen pulka här i studentboendet men vi fick faktiskt ett tefat på köpet! Ja, det låg ett i förrådet som vi har cyklarna i. En kulle med snö (och gräsfläkar!), varma kläder, busigt humör, en stor sopsäck och ett tefat - Kunde ju inte bli bättre! :D
Skrattade gjorde vi massvis i alla fall!

Jag har inte skrivit på ett tag, men så attans intressanta saker händer väl ändå inte..
Jag var på Skånes dansteaters föreställning  INTERFERENCE igår. Den var bra, men jag vet inte riktigt om jag tog den till mig eller inte. Det känns lite som att jag verkligen måste bli "blown away" nu förtiden, och det blev jag inte tyvärr.
Det känns också som att de flesta koreografer går samma linje hela tiden, går efter samma konsept. Det ska vara så konstärligt det kan bli, invecklat eller överdrivet plant , gärna udda och konstigt och det gör inget om man inte förstår någonting. Men om man vill kunna se det och tyda det med en gång då? Bli häpen och se budskapet med en gång. Är det fel? Är det inte tillräckligt "konstnärligt"och svårt då?
Jag vet inte.. Jag har väl blivit kräsen av något slag.

Imorgon är det Öppet hus på skolan och jag börjar 11.00 med Individuell sång. Känns lite småläskigt att ha sånglektion inför massor med folk, men förhoppningsvis så går det bra. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med lunch, men det löser väl sig. Det blir kör och jazz (eller modern) lektion också och sedan kommer en taxi och hämtar upp min grupp som ska till Jesus Christ. Sedan föreställning och efter det blir det kanske lite Partaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0