Aj!

AJ! Jag har så otrolig träningsvärk i hela kroppen och inte minst sagt i mina vader, jag står knappt ut. Haha!
Samtidigt som jag gärna vill vara utan värk så känns det så bra och skönt att ha det. Träningsvärk är ju det bästa som finns. Att känna att man har använt varenda muskel i kroppen. Jag har funderat en del på många "naturligt" smala personer som knappt tränar och på modeller osv.. De kan ju knappt ha några muskel överhuvudtaget? Muskler tar oftast mycket och stor plats och om man tränar väldigt mycket och ofta så är det svårt att hålla sig inom mediavärldens galna idealmått. Verkligen.
Jag vet inte riktigt varför eller hur jag kom att tänka på det, men när jag hade lite fysträning på en lektion med mina elever en gång, så kom jag att tänka på just det. "Jag undrar om brudarna i alla reklamer (or whatever) skulle klara av detta?" Förmodligen inte..

Anyway. Idag har det väl inte hänt så vädligt intressanta saker. Jag råkade dra ur min sladd till klockan bredvid sängen igårkväll och råkade också ställa tiden en timme fel. Imorse när jag skulle gå upp och klockan såg ut att vara 7.00 så var den egentligen 8.00. Jag började 8.10!
Jag fick lite panik och rusade runt överallt som en tok. Konstigt nog satt jag på cyklen när klockan var kvart över. Jag kom ungefär en halvtimme försent, men ingen skada skedd, tack&lov. Jag brukar faktiskt aldrig någonsin komma försent, så det var väl ändå på tiden nu ;)

Jazzen var galet rolig idag eftersom vi hade Martin. Ja, tänk om. Tänk om vi skulle haft han eller Sian. Framsteg, framsteg, framsteg. Men men, man får fortsätta göra sitt bästa med hur det är och jobba som en Gnu varje sekund av alla lektioner,  och sedan har jag ju Sian i baletten. Yeey!

Nu måste jag tyvärr dra mig tillbaka till skolböckerna. Trots att jag stannade i skolan till klockan 19.00 idag och pluggade matematik! Gah. Som tur var så fick jag riktigt mycket gjort så imorgon kan jag bara dansa i Malmö och slippa resten, eftersom jag redan gjort det.

Puss och hejdå,
och Hello stretching och skolböcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0