Intervju och massa annat denna tisdag.

Hej och hå, vilken dag det har varit.
Dagen startade med historia, engelska och sedan balett. Hade en snabb lunch och därefter var det dags för jazz, individuell sång, naturkunskap och till sist svenska. Hände en helskum sak under dagen också. I början av jazzlektionen kommer Martin in (vår konstnärliga ledare bland annat) och frågar efter mig. Jag hade tydligen blivit intervjuad i våras av någon tidning, om flytten, valet av skola osv. Själv kom jag inte ihåg det alls, vilket kändes aningen pinsamt. Tillslut visade det sig i ala fall att de då hade sagt att det var en radiointervju och det däremot, kommer jag ihåg. Hon som intervjuade mig hade istället valt att ha med det i en artikel i tidningen "Fotnoten", en musiktidning.
Killen som fotade följde med in på jazzen och började fota och ha sig för fullt. Efteråt följde han även med mig till sången och där kan vi ju snacka om knasiga bilder! Haha! Att se bra ut på en sånglektion kan man knappast räkna med, om det ska låta bra och om tekniken ska vara korrekt. Men blir det ju äkta i alla fall, antar jag.
Visst var det lite småroligt med det här, men jag har ingen aning om vad jag kan ha sagt i våras, så jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig av artikeln. Sedan känner jag mig inte särskilt speciell för att vara den man skriver om. De kunde ju tagit någon som flyger fram i splithoppen och kan böjas i alla vinklar? Eller så är det mina prestationstankar och "inte-bra-nog"-tankar som får mig att tänka så.

Lektionerna har hur som helst gått riktigt bra idag, vilken känns jätteskönt! Äntligen flyter det mesta på i rätt riktning.
Har en del prov nu framöver. Det mesta kommer som vanligt på samma gång, tyvärr. Men det ska nog lösa sig. Jag glömmer dock bort allting av någon anledning. Musikteoriprov, matte, engelska, naturkunskap, uppsjungning, tentor hit och dit, men vad har de alla för datum?! Jag måste verkligen reda ut allt ikväll!

Jag har börjat planera en del kommande saker också, som jullovet t ex. Jag åker hem till lilla Karlstad den 19 december och firar en mysig jul med alla värmlänningar! Mamsen har lovat massa bak och mys så det ser jag fram emot! Vadå, man måste väl få roa sig med pepparkaks hus när man är sjutton? Det ska jag göra tills jag blir en äppelskrutt, det kan jag lova!
Efter lite mindre än två veckors jullov hemma så åker jag förmodligen ner till Lund igen och firar nyår här nere! Vi/jag försöker nu att fixa en stor braknyårsfest! Efter det blir det förmodligen Stockholm ett par dagar, för att sedan fara tillbaka till Skåne för föreställning med Jesus och skolstart. Får kanske inte träffa alla vänner hemma i Karlstad så länge eftersom det är under de stressigaste juldagarna jag är där uppe, men med lite effektivitet så bör vi nog kunna klämma in en del tillfällen och stunder tillsammans :)

Det mesta känns bra just nu, måste jag säga. Om det inte redan märkts..
Saknar operan gör man ju ganska mycket när man inte är där. Det är verkligen härlig stämning där och så galet härliga människor. Kan knappt vänta på min tid som artist, om det nu kommer befinna sig någon gång.

Nu måste jag ta fram matteboken och sedan göra allt annat som måste göras, innan kvällen är slut. Jag kan heller knappt vänta tills jag aldrig behöver öppna en mattebok igen! Wiho, säger jag då och den som befinner sig bredvid mig kommer förmodligen får en stor PUSS!

STOR KRAM SÅLÄNGE!
Louisan



(Det här är från mitt och Linneas nummer i koreo.tävlingen i våras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0