Skippa lektionen och läraren!

Hallådär. Tänkte dela med mig lite av mina tankar ;)


Helt otroligt hur bra den här tjejen är. Beundrar henne hur mycket som helst och tycker verkligen att hon är grym! Hon vet vad hon håller på med, hon är stark som en björn och hur smidig som helst, hon är inte skolad heller, som alla andra. Inga teknikklasser eller "hip hop" eller "street"-klasser där folk lär sig en måttligt svår (eller lätt) koreografi. De flesta kan räkna till åtta och de flesta kan härma någon annan relativt bra, men att ha en egen stil, lära sig själv och utforska, är en helt annan sak.
Kolla in det här och försök dansa så själva , ni som tagit klasser och som fortfarande (endast) gör det. You go ahead and good luck!


 (Stephanie & Dedson)

Nej, inte vill jag att det ska låta som att man inte ska ta klasser, eller att alla som gör det inte är duktiga. Absolut inte! Jag har själv tagit klasser hela mitt liv och fortsätter ju med det nu. Det är självklart bra att göra det, så att man kan lära sig saker och utvecklas och bli riktigt bra, men jag tror att om man börjar träna mer själv så blir man mer medveten om sin kropp och vad man kan göra. Man kan också improvisera och leka med dansen på ett annat sätt. Har du endast stått bakom en lärare och snappat upp en koreografi, så kan du inte sedan improvisera och visa vad du går för. Det enda du då kan göra är att göra det som förväntas av dig och kopiera någon annans steg. Hur kul är det egentligen?
Jag älskar verkligen självlärda människor och jag blir enormt inspirerad! Det handlar inte bara om dans, utan om allting. Från musik(er) till matlagning!
Improvisera och kör så det ryker! Det kommer endast bli bättre och bättre och tillslut, om du fortsätter jobba, blir det hur grymt som helst.

Dansanta kramar (?),
Louise :) 




Kommentarer
Postat av: John :P

Helt klart inspiration till koreografitävlingen ^^

2008-11-10 @ 23:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0