Jag nöjer mig inte så lätt.

Nu var den här helgen förbi och vad har jag gjort egentligen? Myst och haft det massa trevligt med vänner ja, men allt annat som var på "måste göra-listan" då? Simmat har jag ju duktigt och roligt nog gjort också.. Alla läxor har jag dock lagt lite åt sidan, fast det är det som borde prioriteras först eftersom jag kom lite efter när jag var i Stockholm.
Har precis suttit och läst 100 sidor i svenskaboken vi läser nu i alla fall, men nu återstår allt annat. Speciellt matten som det snart är Nationellt prov i (Läser det på mycket längre tid jämfört med andra linjer pga att jag går en yrkesutbildning där det är de estetiska ämnena prioriteras mest).

Nej, det här är inget skoj att varken skriva eller läsa om.. Jag har hur som helst ganska mycket nu, trots att jag varken jobbar eller tränar särskilt mycket utanför skolan (för tillfället). Jag tycker egentligen, för det mesta, att det är ganska kul med plugg och så. Klysche eller ej, men jag älskar faktiskt att lära mig saker.. och egentligen, hur kul är det på en skala att inte ha någon koll på saker och ting? Om man inte under livet försöker lära sig så mycket som möjligt, känns allt ganska meningslöst, tycker jag. Inte vill jag bara få allt serverat på silverfat och aldrig kämpa för någonting. Då kan man ju inte känna särskilt mycket tacksamhet? Inte vill jag heller inte göra någonting, hänga runt med folk och endast festa, fika, slappa, strosa omkring och snacka strunt. Det är ju sådant man gör emellanåt, för att få lite krydda på livet. Jag förstår mig inte heller riktigt på de som endast vill ha krydda. Hur spännande är det egentligen? Hela tiden göra samma sak, som inte kräver någon som helst ansträngning. Om man glider igenom allt som på en dans på rosor, vad finns det för mening då? Hur roligt är egentligen det? Jag känner att så många fler borde tänka efter vad de egentligen tycker och anser om skolan (och utbildning), och om de verkligen skulle vilja slippa den så mycket.

Nej, efter gymnasiet kommer jag sannerligen fortsätta utbilda mig - Gärna så länge jag kan och får! Visst skulle det vara roligt att börja jobba med det jag tycker om med en gång, men det ska jag ju förhoppningsvis göra hela resten av livet ändå. Varför inte lära sig så mycket man kan och få så mycket erfarenhet det går, innan man blir bekväm och nöjer sig?

Det var väl min lilla fråga för dagen kanske.. För att gå tillbaka till helgen och så vidare, så hade vi ju faktiskt föreställning idag! Det var en del småfel och missar idag, med tyget som vi har över hela scenen bland annat. Men det är sådant som händer. Det måste ju ske någon föreställning. Det verkade ändå som att publiken älskade den, med tanke på det långa applådtacket.

Nu måste jag fortsätta läsa!
Keep the spirit up och försök se allt det goda ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Glöm inte bort matten babe!:)

Massa kramar

2008-11-11 @ 23:36:39
URL: http://lottaalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0