Galen morgon och lite annat.

Nu sitter jag här.. Framför datorn, fortfarande i skolan.
Har precis skirivigt klart mitt och Felicias arbete om Marie Taglioni (en av världens mest kända ballerinor) och reflekterad om nutid och dåtid och dåtid och nutid. Hej och hå.
Nu ska jag snart dra av balettdräkten och klä på mig anständiga kläder (Normala kläder) och kila iväg mot bussen, och sedan hem. Hemma blir det matte, mat, naturkunskap och stretching.

Jag ska försöka lägga mig aningen tidigare idag eftersom det blev så galet sent igår. Jag kom i sista sekund på att vi idag, första lektionen 8.10, skulle ha en liten "skrivuppsats" om de sidor vi fått i uppgift att läsa i vår svenskabok. Jag kom på att jag hade minst 100 sidor kvar att läsa och klockan var då 23.30! Snacka om panik. Anledningen till att jag inter läst det tidigare var helt enkelt att jag glömt bort det. För jag tycker faktiskt om boken, tro det eller ej. Hur som helst så glömde jag av det p.g.a allt annat plugg.
Ögonen slocknade om och om igen och jag kunde knappt hålla mig vaken. Jag bestämde mig för att ställa klockan riktigt tidigare än vanligt, för att läsa klart alltihop. 5.00 ringer klockan och jag börjar läsa! Helt galet, men sant. Jag läste överallt, köket, toan, på bussen och från bussen till skolan. Jag hann precis läsa klart och var redo för skrivandet! Tur nog gick det ganska bra och jag är nöjd med det jag skrev!?

När jag berättade det för ett par stycken i klassen reagerade de flesta likadant. "men varför sket du inte bara i lektionen, eller varför struntade du inte bara i att läsa de sista sidorna och skriva så mycket du kan?"
Jag vet inte riktigt varför jag inte kan göra så, men jag kan verkligen inte! Eftersom jag vet att jag kan göra det och eftersom det är mitt ansvar så känns det så löjligt och hemskt att strunta i det.
Men men.. Jag var väldigt trött de första timmarna i skolan, men jag kom igång igen på modern-klassen. Efter moderna var det balett och det gick äntligen riktigt bra idag! Skönt.

Nu måste jag kila iväg! (ut i spöregnet))
Jag kom på att jag måste köpa lite frukt and stuff för jag har ingenting hemma!
Massvis med pussar och kramar!
Imorgon är det fredag! Yeey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0