Engelska Na.prov och Bio

Så var man här vid bloggen igen.. Har massa tankar om allt och ingenting som bara väntar på att komma ut genom fingrarna. Varför jag måste skriva ner allting vet jag inte riktigt.. Det känns väl som att jag lämnar det bakom mig på det sättet och kan gå vidare, inte grubbla och fundera så mycket mer på det.

Idag då. Ja. Dagen började med matematik som följdes av naturkunskap. Efter det var det dags för nationellt prov i engelska och det gick väl sådär. Tidsbrist och fantasibrist leder inte till så mycket. Fast i och för sig så blir jag ju nästan alltid missnöjd. Vi får se hur det gick om ett tag.

Historia var det sedan på schemat och dagen slutade hur tidigt som helst, som varje fredag. Jag stannade dock kvar och fortsatte plugga, nörd som jag är. Jag har hela helgen planerad och kommer inte hinna med något skolarbete, så jag hade inget annat val. Under tiden jag satt kvar med andra halvklassen, på deras lektion och pluggade, var det addition på gång i skolan. En dam som sökte höga sopraner till en barnskiva, eller om det var en skiva till en barnbok? Hur som helst sökte hon höga sopraner som kunde TEXTA TYDLIGT och BRA, från damkören på skolan. Lyckligtvis kom jag ju med i damkören och kunde söka, men gjorde jag det? Nej. Jag tänkte ju att "Jag sjunger ju 2 sopran och 1 alt, så jag kan inte visa mig där". Men jodå, det kunde jag visst. Hon sa sedan att hon behövde flera personer och att hon bara ville höra hur vi lät, så skulle hon bestämma sig sedan. Jag vet inte varför jag började tänka på det riktigt, men jag ångrade en aning att jag inte sökte, även om det inte alls var en stor grej. Just för att det är bra att söka så mycket som möjligt och sjunga mycket för olika personer, utbildade personer som man inte vanligtvis sjunger för. För att få olika kommentarer samt feedback.  


Kvällen såg inte så värst bra ut till en början och humöret sjönk lite smått, som tur var muntrades jag upp av Åsen och bio! Självklart gick vi och såg High School Musical 3 med höga förväntningar! ;P

Lyckligtvis blev jag överraskad och den var mycket bättre än tvåan. Ja, det är klart att jag nu har sett alla tre! Ska man bli (musikal/dans)artist eller inte?!


Imorgon blir det förmodligen lite simning och kanske även solning med Åsi, därefter 18års fest! På söndag kommer Tasha Hamilton (Modern samt streetdansare - Misha Gabriels syster) från L.A och jag ska självklart ta hennes klass! Dyrt i plånboken ja, men vad gör man inte för dans? Förhoppningsvis massa teknik och snygga koreografier!
Det ska bli grymt roligt och förhoppningsvis är jag inte alltför trött efter lördagen!

Nej, nu har jag en del att göra och lite vimmel i hjärnan måste få komma ut också.

Detta inlägg avslutar jag därför NU.

VARMA KRAMAR!  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0