God kväll .

Hejhopp.

Här sitter jag med en kopp te och försöker hålla upp ögonen, för fixa lite småsaker på datorn.. en fredagkväll. Jippi. Har varit rep idag på operan, helt okej kul sådär som det brukar vara :) (En vecka kvar till "första" premiären (genrepet) Yaay!), haft lite roligt med Hannah i Malmö samt varit på Carl-Einar Häckners show "Pusseldrömmar". Jag var först ganska ouppmärksam och trött och kanske lite småtråkig sådär, för jag skrattade inte så attans mycket.. Men roligt var det, absolut! Men humöret var väl inte riktigt på samma linje som showens kanske, och jag fann så mycket han sa och gjorde så oerhört tänkvärt, att jag inte kunde skratta åt varenda skämt han slängde ut till publiken. "Jakten på livets förlorade pusselbitar" utgör ramen i showen och budskapet osv var bra, och killen är ju makalöst duktig på det han gör! Jag förväntade mig lite mer "förbluffande" trolleritrick och inte så mycket ståuppkomik eller poesi, men som sagt; det gjorde inget. Överlag så var föreställningen bra och jag tycker killen är grymt erfaren och beundransvärd.
Det var det. Måste alltid skriva en snutt när jag varit på någon typ av föreställning/uppvisning ;) (Vilket jag är rätt så ofta)

Veckan har gått galet fort, även denna. Känns lite ibland som att klockan hinner ikapp mig. Skulle vara skönt att bara stanna den eller förstöra den ordentligt, så att jag kan fokusera på alla saker jag vill fokusera på, för bli så bra jag vill, så bra som möjligt. Men nu är det ju inte så. "Man kan inte vara bäst på allt"
Men om det krävs galet mycket av en för att kunna bli det man vill då?
Behärska musikteori väl,  behärska piano (gärna väl), agera bra, ha ett brett sångregister för att kunna genomföra alla möjliga låtar, minst 5 piruetter fullkomligt perfekt, gärna volta som renarama gymnasten, kunna göra det koreografen vill helt enkelt: få sina kroppsdelar att peka åt alla olika håll, splithopp, bra point & fina vrister osv, osv. - Då måste man ha mer tid! Det går inte att toköva/träna på allting 24h/dygnet!

Ja ja.. så är det. Det är inte lätt när det är svårt.
Men nu ska jag föröska ta tag i mig själv och slita mig härifrån. Har matteprov framför mig (ångest) och en hel del andra läxor och måsten att ta tag i. Inte den roligaste helgen framför mig men sådana helger behövs väl också, för att de andra händelserika helgerna ska uppskattas!
Ha en underbar natt och dröm sött <3
Det ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0