Stark som en björn , ska jag bli.

Idag började 2/3 av klassen kl 15.00. Ja, klockan tre. Helt galet. Vi i grupp 2 repade på operan, men kom inte så långt ändå. Vi sitter mest där nu, känns det som, och väntar på att behövas. Men så är det ju oftast, men det känns lite som att, eftersom "vi är gratis" så gör det inget om vi sitter där en hel dag, men inte används i scenerna. Hur som helst. Kul är det ändå att vara där, oftast ;)

Stack till skolan efteråt och gick sedan men Elin och Nicki till ett café och drack den godaste varma chokladen jag någonsin druckit. Gammal, hederlig, varm choklad gjort på riktiga grejer! Haha! Så sjukt gott i allafall... ;p

Kom hem för en stund sedan och blev lite nedstämd av matteprovet bl.a.. Började tänka en del också, vilket inte alltid är så bra. Grubblar man för mycket blir allt bara en soppa tillslut, och det känner jag inte för nu!

Anyway, för att få ut lite så använder jag bloggen..
Det känns som att jag försöker vara, nästan lite för positiv, nowadays. Jag har tänkt att det är bra för mig att jag inte tränar så mycket nu; att jag tar det lungt för en gångs skull och tar hand om mig, vilar, har det trevligt och försöka njuta av allt som är mysigt & roligt och sådär... men nu börjar det faktiskt kännas lite i kroppen och jag känner mig rastlös. Det är ju egentligen inte det att jag inte har något att göra, för åååjo, det har jag! Men jag vill känna att jag tränar, använder varenda muskel i kroppen, får mycket gjort, presterar, använder min kapacitet och kreativitet mer, som jag alltid annars brukar göra 24h/dygnet.  Nu har jag haft mitt lugna. Nu vill jag utmanas! Träning, träning! Använda kroppen på andra sätt, känna mig allert och superpigg! Kunna springa milen utan problem! Vara stark som en björn!
Men köpa något gymkort hinner jag inte med, och det får inte bli som förra året! (Köpa terminskort för ca 800:- och hinna gå 1(EN!)  gång, för att dans, undervisning, träning, rep och skolan kommer ivägen. ) Men i skolan får jag ändå inte den fysiken jag vill. Visst, vi kommer dansa mer intensivt efter höstlovet, men lektionerna ger mig inte det jag vill. Och hemma känner jag absolut inte för att stå och köra pushups osv! Nope. Jag skulle vilja trolla fram en personlig tränare som skrek på mig och gav mig inspiration och kraft, som pushade mig och gav mig övningar som jag ramlar ihop av. Jag vill ha någon som pushade mig att stretcha såpass mycket att jag får riktigt ont. Ja... För att komma någonvart! 
Jag vet inte riktigt varför jag vill det så mycket, men det är verkligen så jag känner.  Jag vill inte gå på halvtempo mer och dansa lite, plugga, repa, och dricka latte som everyone else! (no offence) Jag är van med att vara stressad och under tryck. Jag vill inte vara/bli stressad såklart, men jag vill ha det lite tufft och behöva kämpa som en oxe samt känna mig stark som en björn!

Hah, flummigt inlägg, men lite konstig är vad jag är.
Hoppas ni alla rör på er och är krya! 
Kram&Puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vi e inte gratis arbetskraft ;) Skolan får vår lön så att vi kan få lov att kalla de praktik

2008-10-14 @ 22:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0