Tacksam!

Det är helt otroligt hur mycket vi får av skolan egentligen. Jag kan inte komma ihåg alla föreställningar vi varit och sett på, genom just skolan. Bara de närmsta två veckorna har jag varit på Sommarbaletten i Köpenhamn och Sweet Charity på Statsteatern, som danstreorna och Erik för övrigt medverkade i. Fick bl.a genom Martin och ett  "dansjobb" i fredags också, vilket var grymt roligt! Vi dansade för Tomas Ledin och Agneta Fältskog från ABBA bland annat. Haha. Lite kul faktiskt, sen var jag på Cirkus Cirkörs föreställning i fredags också. Det var i och för sig tack vare Sara, som jag fick hänka på dit. Föreställningen var i alla fall helt galet bra och inspirerande. När jag tänker tillbaka på alla föreställningar man har varit på genom skolan i alla fall, så är det ett antal. Operan Faust (lite väl lååång, men ändå. Coolt.) Dansföreställningen Pradise samt Voices med Skånes dansteater. Cats, där några av våra snyggingar från skolan också medverkade. Tommy Körbergs föreställningen förra året på Statsteatern, nu snart kommer High School Musical och Jesus Christ som jag själv är med i. Det är så mycket som händer hela tiden, och jag älskar det. Inte så mycket dans nu före höstlovet för min del som sagt, men det gör inte så mycket faktiskt. Jag försöker se positivt på det hela.

Jag är bara sååå glad och tacksam för allt jag får vara med om. Jag har börjat förstå på riktigt nu, hur mycket vi klagar och hur missnöjda vi är hela tiden. Det gör ju ingenting bättre. Det är som det är. Försök göra något åt saken, eller nöj dig med situationen. Alla stunder kan inte vara fantastiska. Då skulle vi aldrig uppskatta något längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0