Veckan :>

(Eftersom jag är så dålig på att vara aktiv här så kommer allting på samma gång)

Hänt massa saker och ändå inte, senaste tiden. Jag har nog inte varit såhär ostressad på säkert tre år. Ganska konstigt eftersom det är saker som ska göras precis hela tiden och alla måsten finns där som vanligt, ändå känner jag mig konstigt lugn. Jag har en helt annan inställningar nu , känns det som.

I veckan har jag i allafall tappat min mobil. Wiho. På en buss mellan Malmö och Lund. Fick som hastigast köpa en ny, eftersom jag ej bor hemma och inte har någon hemtelefon, utan mobilen är min enda kontaktmöjlighet. Annars har jag pluggat, handlat, tvättat osv. Inte dansat alls mycket. Helt otroligt. Att gå ner från 10 ggr/veckan till 4 är enoormt stor skillnad. Men efter premiären drar allt igång igen. Tur det, för jag blir ganska deprimerad när jag inte får dansa. Jag får väl tänka att det är bra för mina dumma benhinnor som jag nu har kronisk inflammation i, samt årethämtning från våren 08 som var helt galen. Jag undervisade ju för tusan 5 klasser i veckan + tog själv 2 klasser utöver det. Utanför skolan alltså, där jag också dansar så mycket jag kan. Men som sagt.. Nu är allt lugnt som själva fiskskålen.. eller något.

Well well. I Torsdags hade våran lilla skola friluftsdag. Det var mycket skoj med simning i badhuset här i Lund samt fotboll, brännboll osv. Många sjukänmälde ju sig såklart, eftersom de är lata och småtråkiga människor som bestämmer sig för att det kommer bli tråkigt eller jobbigt eller kanske pinsamt. Men så var inte fallet. Det var faktiskt förvånadsvärt (jätte)roligt och det blev nog en gnutta ännu bättre sammahållning med de nya ettorna, som de flesta verkar vara så emot. Så, yeey for that!

I fredags var jag bla. Vi var på kostymprovning och träff med alla i Jesus Christ. Killen som skulle spela Judas var grymt duktig och Ola och den andra snubben, as well. Tyckte inte att det var någon big deal att träffa Ola för övrigt heller.. Kul var det ju men han är ju inte mer speciell än någon annan. Bättre än jag trodde han skulle vara på musikal dock.  Vi satt iallafall i timmar och lyssnade på predikan om Jesus liv, Maria Magdalena osv. Intressant emellanåt, annars gryymt segt tyvärr. Men men. Detta ska bli funny, och jag längtar till premiären!

Igår var en del, bland annat jag, på Sommarbaletten i Köpenhamn, i år igen. De bjöd på en blandning av balett, modernt, hiphop och humor. Det var så oooooerhört, fantastiskt, galet, sjukt bra. När alla andra skrattade, satt jag och grät. Hehe, typiskt mig ibland. Men koreografierna var så genialiska , allvarliga och humoristiska på samma gång. Jag kunde inte sitta still utan ville bara hoppa upp på scenen och vara med. Dock skulle jag aldrig klara av de sjukt krävande lyften och stegen dessa människorna gjorde. Visst, de flesta var över 25 och kom från USA eller some other place, men ändå. Varför har man inte tränat sig så tränad redan nu?!
Jag kände iallafall att koreogradrömmarna slog till ännu mer nu och jag vill verkligen, på något sätt, skapa sådant jag såg igår! Det var två stycken danser som jag aldrig kommer glömma. Kanske låter lite överdrivet, men så känner jag iallafall :)

Nu får jag väl ta och sluta, och dela upp det lite mer nästa gång istället..
Ha det underbart,
puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0