Hälsokoll..

Hej igen.

Nu ska jag kila iväg till stan, men innan jag åker tänkte jag berätta om mitt intressanta och lite underliga läkarbesök hos en naturläkare.
Jag har under en tid velat göra en hälsoundersökning eller liknande för att se lite hur "jag egentligen mår".. Jag vet själv att jag för det mesta är stressad, har höga ambitioner och krav och att jag dricker alldeles för lite vatten, men det var väl i stort sett det enda jag själv hade koll på. Under besöket hos läkaren igår, som tog nästan två timmar, så fick jag reda på en hel del "brister" i kroppen. För att ta besöket kort så slutade det med att jag fick med mig fyra olika burkar med kosttillskott (eller liknande). Jag hade tydligen jättestor brist på zink och magnesium, och lite brist på kalcium samt b-vitamin. Hur ska jag komma ihåg att äta 5,6 tabletter per dag?! Jag som försöker undvika tabletter och sådant också.. Usch.  Hon ville också testa om jag var allergisk mot "ko-produkter", det vill säga mjölksocker. Det var galet jobbigt att höra eftersom hon trodde att så var fallet, och jag har inget intresse för att utesluta det. Min mamma är laktosintolerant, vilket är mycket lättare att anpassa sig till än att inte få äta någon "ko/mjölk-produkt" alls. Hur som helst så får jag inte äta någonting med "mjölksocker" i under tre veckor, och sedan vet jag inte riktigt vad som händer. Jag ska ha kontakt med den där läkaren i alla fall..
Tycker inte aaaaaalls om detta eftersom det verkar som att allting innehåller just detta! Varenda maträtt man äter ute innehåller det då de steker maten i smör eller har mjölk i såsen osv, osv. Det enda som kan tänkas vara bra är väl att jag inte får äta några som helst vetebrön eller godsaker som innehåller mjölksocker, vilket det mesta gör. Hah..
Hur som helst, blä blä blä på detta!

Nej, jag får helt enkelt skärpa till mig lite bara och inte vara så mesig. Imorgon är det audition till sommardans-jobb vilket ska bli riktigt spännande och kul! Yeey!
Vi hörs och ses kanske,
Puss & kram!

 

Hälsa hälsa hälsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0