Hemma, hemma...

Hejhallå på er.

Inte skrivit särskilt mycket under mitt långa påsklov (har två veckor) på grund av annan sysselsättning. Första veckan var jag som sagt i Stockholm och praktiserade. Lärde mig massvis och hade jättekul verkligen.. Nu har jag varit hemma i  Värmland denna vecka och gjort allt det där nödvändiga man måste göra när man är hemma. Läkarbesök, optiker osv. Försökt träffa de få vännerna man har kvar. (De som flyttat hemifrån innan gymnasiet vet att det är svårt att ha kvar alla vänner eftersom alla börjar på nya skolor, i nya klasser och därmed skaffar sig nya vänner osv) Anyway..

Det har varit lite av en omtumlande vecka här hemma..
Till en början så var veckan riktigt mysig då jag träffade vänner, myste och bland annat fick se "The Rocky Horror Show" där en hel bunt bekanta medverkade. Det var riktigt kul att se hur alla glänste och hur otroligt mycket de har utvecklats. Olle, en härlig och knasig filur ( ;D ) briljerade i sin roll som Brad Majors! Han är mitt motbevis på att man inte alls behöver åka tvärs över landet för att gå på någon fancy skola, eller för att försöka "bli någonting" - Han har lyckats strålande, om inte bättre, här hemma! Till skillnad från mig så har han här hemma chansen att få stå bland huvudrollerna och glänsa, medan jag, om jag får tur, kan få en liten, liten roll i ensemblen bakom de stora på Malmöoperan eller dyl.
Jag hade nog hellre velat utvecklas och ta mig an en svårare roll på en lite mindre teater i en lite mindre stad, än en kör- och dansroll i en större produktion. Jag menar inte alls att det är någonting dåligt med det, tvärtom, men man ska heller inte underskatta amatörteatrar, mindre scener eller mindre produktioner!
Jag är verkligen jätteimponerad av allting i föreställningen. Allt från scenografin (som var helt utomstående) till manuset och ensemblen, var jättebra enligt mig. Jag brukar vara rätt så kritisk annars när jag går och ser någonting, men det här gillade jag. 

 

Olle och Johanna Lidén i

Nu måste jag kila iväg en liten, liten stund.. men kommer tillbaka och berättar om veckan i de värmländska skogarna ;P
Hade topp så länge! PUSS!


Kommentarer
Postat av: Olle

Gud vad söt du är Lollo ^^

Blir nästan lite tårögd här hemma :´D

Saknar min kex-kompis! Snart är det min tur att hälsa på dig och få se dig glänsa lite tycker jag :D

2009-04-17 @ 11:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0