Tröttsam och lång söndag.

Ja, då var man tillbaka då.. Efter världens segaste dag så kom jag ju tillslut hem till studentlivet igen.
Hade gärna varit kvar hemma ett tag till faktiskt. Det är konstigt, men för varje dag som går så  tänker jag mer och mer på att jag flyttat hemifrån. Det är inte det att jag inte trivs här nere i Lund och på skolan, men boendet känns sådär just nu och under påsklovet nu så kände jag verkligen hur mycket jag saknar att bo hemma. Hemma i ett mysigt hus, hemma där det finns god mat, goda lukter och där allt är allmänt fint, tryggt och myspys. Visst kan kollektivlivet ha sin charm, men jag känner att jag fått min dos av det faktiskt. Det är väl lite dumt med tanke på att jag kommer bo så här en bra tid till framöver, men ja, så känns det.. Jag får väl sluta åka hem på lov eller något, så att jag inte får känna alla de där behagligheterna hemma och sedan sakna dem.

Anyway. Igår var det ju audition till ett dans-sommarjobb. Det kändes inte särskilt bra men jag fick det i alla fall! Det är ju väldigt bra eftersom jag veeerkligen behöver pengar, plus att jag kan tjäna ihop en bra slant genom att göra det jag älskar. Nu är det tydligen ett samarbete mellan film och dans så jag kommer lära mig en hel del, då jag inte kan särskilt mycket om filmning. Det ska också bli intressant att se hur det skiljer sig från dansjobbet som jag hade sommaren 2007.

Nääääej, nu ska jag göra något så kul som att plugga in text, text, text... hmf.
Vi hörs!
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0