"Et in spiritum sanctuuuum" Lalallalaaalaa...


"Körtentan" idag gick skit. Jag kunde verkligen varenda ton, ändå blev jag osäker när jag kastades in mitt i sången.
Förgäves åkte jag in tidigare till skolan och övade vid pianot. Fick sedan också reda på att min ensemblelektion var inställd och började inte förrän 1 ½ timme senare, vilket egentligen inte gjorde något kände jag, eftersom jag då fick mer tid till att öva på stämmorna! Dock så gick det ju som det gick.


Det gör förvånansvärt absolut ingenting eftersom de flesta inte fick ur sig de rätta tonerna ändå. På grund av dels en stressig lärare, ingen uppsjungning, för lite övning och för mycket osäkerhet, och väldigt få folk i grupperna.

De flesta kände väl ungefär likadant - att man kunde allting men att själva tentan gick sådär.  Men men. Det kommer vara ett flertal körtentor till innan betyget sätts (om ett år!), så det är ju faktiskt lugnt som en filbunke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0