Money, money, money

It ain't funny.

Nej, inte roligt alls faktiskt. Jag vill bara kunna ta de grymma dansklasser som erbjuds!
Sonya Tayeh, Summerdrop, Copenhagen Streetdance Camp, Bounce Summer Camp osv. Om varför inte kunna åka över Atlanten och ta klasserna där, as well!?

Jag blir galen på att dessa dumma, avskyvärda pengar ska bestämma allting! Att summan ska få bestämma hur grym man kan bli, och hur roligt man kan ha det. Jag vill ta minst fem olika klasser på The Hip Drop nu men jag kan tyvärr inte det på grund av min dumma plånbok. Ja, jag vet. Man ska vara tacksam för det man har och man kan inte köpa lycka för några pengar i världen, men ibland måste man faktiskt få vara missnöjd. Och angående det sistnämna så kan man ju faktiskt köpa lite lycka trots allt. Hade jag kunnat betala alla dessa dansläger eller liknande, så skulle jag vara lyckligast i världen en lång tid framöver, om inte minst sagt under tiden jag får vara med om det :)

Nu går jag endast en kurs utanför skolan (blir mer sen dock, som tur är) för Marwin som sagt, och jag lär mig hur galet mycket som helst, vare gång. Jag vill ha det så varje dag, varje klass, för alla lärare! Jag vill ha lärare som ger mig överflöd av inspiration. Jag har ju Sian i skolan vilket jag är jättetacksam för, med that's it tyvärr. De andra ger mig tyvärr ingenting. (Wops, såhär får jag väl inte skriva så att alla ser? Äh, whatever.) De andra lärarna ger mig inte särskilt mycket. Teknik, teknik ja, men ingen glöd, passion eller inspiration. De fåtal gånger vi haft turen att få ha Martin så har jag lärt mig mer än jag gjort på de flesta andra klasser gemensamt, med någon annan lärare.

Hur som helst.. Nu ska jag plugga och sedan koreografera lite till koreografitävlingen i April!
And tomorrow ska jag till skolan ( har varit hemma idag pga förkylning och migrän :/ ) och på kvällen blir det musikal i Malmö med bl.a Eva Rydberg. Kul kul!

Hade fint och ta hand om er.
Puss&kram


Kommentarer
Postat av: Vici

Men Lolloooo, har du inte sett alla kassa dansfilmer, där det alltid är the poor urbankid som blir asgrym och spöar alla rikemansungar i slutet?

Nejmen skämt åsido, jag tror att du kommer att komma långt, jag säjer bara det. Fortsätt kämpa! Kram :)

2009-02-08 @ 21:56:35
URL: http://lilycheeks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0