So much to do , so little time.


 
(Gå gärna och se LDMG's dansproduktion "Quo Vadis?" på Lunds statsterater v. 7)


.
Förra veckan spenderade jag mestadels av min tid vid spegeln i danssalen. Där satt jag och tittade på, när jag egentligen skulle vara med. Nu kanske jag måste göra det denna vecka igen, vilket jag verkligen inte har lust med. Jag kommer förmodligen inte att göra det heller, utan vara med trots att jag är sjuk.
Jag hinner inte vara sjuk, så är det bara.
Hela helgen har bestått av Jesus Christ Superstar. Vårt lag har haft tre föreställningar på raken, vilket innebar att det inte blev särskilt mycket plugg till veckans alla ämnen. Roligt men tidskrävande och lite tufft när man är sjuk (tur att man ej har mygga så att man inte förstör soundet;)

Imorgon är det körtenta som jag är galet nervös inför. Jag brukar aldrig någonsin vara det eftersom jag alltid kan stämmorna, och låtarna brukar vara ganska roliga, men nu är det annorlunda. Vi i damkören har ju haft världens tråkigaste låtar den senaste tiden (klassiska låtar som man såklart måste ha i sitt bagage) och en del av dem har vi inte sjungit igenom särskilt mycket eftersom vi ska kunna läsa A vista. Yeey for that! (not)
Jag är hur som helst nervös eftersom jag alltid har sådan jäkla prestationsångest och eftersom vi endast är tre stycken altar i tvåans damkör, vilket betyder att jag kommer sjunga stämman själv.  Jajajaja... ysch.

Imorgon kväll är det också dags för danstvåornas produktion "QuoVadis?" på Statsteatern i Lund. Ingen tid för plugg här inte! Och på tisdag dansar jag i Malmö, så inte mycket tid till det då heller..
Dags för onsdag: Matteprov! Matteprov! Matteprov!  Hur ska detta gå utan tid för plugg? Hmm...

Det är också engelska-redovisning, individuell sång,  musikteori med mer, med mer som ska göras. Jag måste också lära mig allting jag missade på danslektionerna förra veckan.
Jag kan bli lite smått galen när folk tror och säger att estetiska linjer är mindre krävande än någon annan linje. I och för sig så går jag ju inte på en vanlig estetlinje nu, men jag tror att det är ganska lika. Vi har hur som helst enormt mycket texter som hela tiden, konstant, ska övas in och kunnas utantill - i både teatern, ensemblen, kören OCH den individuella sången. Det ska skrivas noter, träna stämskrivning, inövas balettövningar, jazz, stepp, modernt ossssvvvv. Ingen dans på rosor bara för att man går på en skola med en "rolig" inriktning.

Anyway. Jag försöker alltid att tänka positivt och i höstas kändes allting helt underbart. Nu har jag dock varit en aning nere ett tag på grund av prestationstankar och allt möjligt annat. Bara det blir sportlov så blir förmodligen allting lite lugnare! 

Ett tips (som jag gjorde imorse) om ni någon gång skulle känna likadant  - Gå in på youtube.com och se på Robert Gustafsson! T ex. den när han härmar Björn Gustafsson Jag lovar, man blir glad och kan aldrig sluta skratta! ;) ;D

Puss på er!

 
(Alli och jag gör i ordning oss till judefolk i Jesus Christ ;)


Kommentarer
Postat av: mami

Gud va söt du är på bilden!!!!!!!!!/mami

2009-02-09 @ 08:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0