Fredagen den 13:e utan problem (;

Godkväll!

Kom för ett tag sedan hem från operan i Malmö och för ett tag sedan lite mat. Jag var vrålhungrig eftersom jag inte ätit sedan lunch. (Stressade från skolan till operan så det hanns inte med någon mat) 
Hade ingen föreställning med JCS idag men vi som är med i den fick två biljetter till operan "Dead Man Walking"  som nu går parallellt med jesus christ. När vi sist fick biljetter till "Death and The Maiden" måste jag få lov att erkänna att jag råkade stänga ögonlocken ett par gånger för mycket. Jag har verkligen försökt att gilla det här med opera och så, eftersom jag håller på med musikal, men det går inte riktigt, och det är helt enkelt inte samma .  Denna opera var betydligt bättre tyckte jag. Storyn var riktigt bra och baserad på sanning också för den delen. Dock så kan jag inte lära mig att tycka om att höra på samma mening sjutton gånger i rad och samma melodislinga genom en hel föreställning. Ingen refräng, ingen vers, stick, ingenting som kroppen kunde/kan relatera till. 
Nu är det inte så att jag avskyr all slags opera, dock så ger det mig inte särskilt mycket (förutom sömn kanske? 'wops') Det är ju också skillnad på en opera och en operett. Men men.. Jag tror inte att någon som läser min blogg bryr sig om det här riktigt ändå. Jag måste ju dock nämna mina olika upplevelser när det gäller allt som har med performance's att göra. Det är ju lite det jag har bloggen till också. Allt från konserter till dansworkshops, till stand up, till opera.

Ja, det var det i alla fall.
Idag har man ju gått i skolan som vanligt från 8.10- cirkus 17.00. Haft teater tre timmar, balett, matte, religion och engelska. Inte ramlat i någon trappa eller slagit huvudet i någonting onödigt. I och för sig fått  ett ogillande resultat på ett prov, men what the hell, tänkte jag (för en gångs skull).

Nu ska jag städa lite eftersom jag har lite för mycket energi för att kunna sova, plus att man dessutom inte kan se mitt golv. Ajabaja. Ordning och reda pengar på fredag!

Puss&kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0