Körkonsert!



(bilden är tagen vid ett annat körtillfälle)

Idag vaknade jag med världens förkylning och lite feber. (förkyld är jag i och för sig nästan alltid nu för tiden, men ändå) KÖRKONSERT  i S:T Hans Kyrka stod på dagens schema!
Trots lite för lite planering, träning och brist på information gick det ändå riktigt bra! Jag är verkligen stolt över att gå på min skola. Alla sjunger helt fantastiskt och idag var alla riktigt samsjugna. Jag fick goose bumps flera gånger under konserten. Låtarna är ju inte riktigt a piece of cake heller. Inte damkörens låtar i alla fall.. Latin och italienska hit och dit. Huuuuuuuvuudklaaang!
Nej.. eller ja, så är det.  Jag älskar sång!
Dock så tycker väl inte alla som jag, och det kanske var därför det var så få från de andra lärarna och de andra klasserna som kom? Tråkiga jäklar är vad ni är!

Nu ska jag plugga och sova.. (Jag kommer förmodligen inte att plugga , men det känns bättre om jag skriver det ;)

Imorgon är det matematik, naturkunskap, balett, akrobatik, dans- och musikalhistoria och musikteori på schemat! 8.10-16.30 som vanligt.
Tomorrow, here I come!
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0