Fest, lycka och AGGRESSIONER.

Igår var det partydags för Linnea och det var riktigt skojsigt. Det är ju speciellt att fylla 18, oh ja.
Vi har haft charader, sång och lite impro i vardagsrummet. Underbart. Lite knytkalas skulle man kunna kalla det också. Ingen vanlig fest där allting snurrar, utan en allmänt trevlig träff med alla underbara människor, höga av själva gemenskapen ;) 

Det är så mycket jag har på hjärtat just nu... Jag vill bara få ut det, kunna förklara allt med ord, men det går inte.
Jag har så många förhoppningar om 2009, och ivrigheten sträcker sig på en väg som inte riktigt räcker till.

Jag har oerhört mycket i skolan just nu, ändå gör det mig ingenting. Inte för tillfället i alla fall. Det kanske kommer senare.. Men jag får göra precis det jag vill varje dag (utom streeten då, som  tyvärr lagt på hyllan för ett pyttelitet tag). Jag går från 8-17 nästan varje dag, och jag är så pass slut när dagen går mot sitt slut, att jag nästan viks på hälften när jag kommer hem. Men det känns så bra.
Vi läser också om mycket mer intressanta saker i skolan nu, jämfört med förr. Man tvingas ju alltid läsa och plugga om saker i skolan som man verkligen inte är intresserad av, men nu känner jag verkligen att det är hur intressant och kul som helst. Härligt. 
Ja, opptimism på hög nivå är det som gäller nu. 
Men ta Religionen i skolan t.ex. Vi pratar om vad som definerar en människa, vi pratar om olika livsåskådningar, åsikter, kulturer, vi får en större inblick i hur och varför människor beter sig på ett visst sätt och gör vissa saker, varför saker och ting är som det är och hur det skulle kunna vara annorlunda. En individs värde och rättigheter. Skillnander och likheter mellan saker, och mellan alla möjliga sorters människor.  Ja, ni förstår grejen.
Jag tycker verkligen att det är intressant och det är ingenting jag känner för att  flamsa bort. 
_____________________________________________________________________________________________________________________

Mitt i allt detta, i mina "seriösa" och "tankfulla" banor blir jag så störd av all, ursäkta uttrycket, SKIT som finns och pågår överallt. I Sverige som övriga länder. Jag kan inte ens nämna allt jag tänker på. Det är verkligen fruktansvärt hemskt och helt absurt och jag skäms över att leva på samma jord som dessa människor. 
För att idag bara ta ett exempel (på endast en sjuk sak som präglar vissa människors vardag) ta den här artikeln från Aftonbladet:

De förgriper sig på djur - slipper åtal 


Hundratals fall av djursex är polisanmälda - alla är nerlagda.

Nu kräver Djurskyddsmyndigheten en lag mot djursex.

- Problemet är mycket större än vi tror, säger Yvette Glantz på Djurskyddsmyndigheten.

Förbudet togs bort 1944


Brottet sexuellt umgänge med djur, tidelag, avskaffades 1944. Lagen ansågs förlegad då den tillkommit utifrån moraliska principer.

I Sverige är det tillåtet att ha sexuellt umgänge med djur så länge de inte lider psykiskt eller fysiskt, något som varit svårt att bevisa.

Den som skadar djur psykiskt eller fysiskt kan dömas till fängelse enligt djurskyddslagen. Är brottet grovt kan man bli dömd för djurplågeri enligt brottsbalken.

Under senare år har flera länder återinfört ett förbud mot sexuellt utnyttjande av djur utifrån djurskyddsperspektivet.

I Danmark och Norge diskuteras ett förslag att kriminalisera sex med djur.

Källa: Djurskyddsmyndigheten


Mellan 2000 och 2005 polisanmäldes 115 fall av sexuellt utnyttjande av djur. Inget ärende ledde till åtal.

I Sverige är det nämligen tillåtet att ha sex med djur - så länge djuret inte lider.

Sanningen är att många av djuren blir brutalt misshandlade. Men det är svårt att bevisa att de faktiskt lider psykiskt.


Lag mot djursex

Nu kräver Djurskyddsmyndigheten att djursex kriminaliseras.

En kriminalisering skulle underlätta bedömningen för rättsväsendet, skriver myndigheten i den nya rapporten "Sexuellt utnyttjade djur".

Enligt en amerikansk studie, som Djurskyddsmyndigheten hänvisar till, har 7 procent av alla män haft sexuellt umgänge med djur.

- Studien är från mitten av 1900-talet, men många forskare hävdar att siffrorna fortfarande stämmer. Utbudet på internet visar att intresset är väldigt stort, säger Yvette Glantz.

Djurskyddsmyndigheten föreslår även ett förbud mot att producera och sprida djursexfilmer.

- Jag blev själv förvånad över hur utbrett problemet är på internet. Särskilt filmer med hästar och hundar är vanliga, säger Glantz.


Misshandlas

Utöver de sexuella övergreppen blir många av djuren brutalt misshandlade.

- Flera hästar har fått vaginan sönderskuren, säger Yvette Glantz.

Jordbruksminister Eskil Erlandsson vill inte uttala sig om huruvida han vill förbjuda djursex. Först ska Djurskyddsmyndighetens förslag beredas.

- Det var angeläget att fortsätta uppdraget och ta reda på hur omfattande problemet är, säger han. Det är en avskyvärd handling som både jag och hela min regering tar avstånd ifrån.
_____________________________________________________________________________________

Detta är som sagt en av alla handlingar som är helt oförstårliga runt omkring oss.
Jag förstår verkligen inte varför allt är tillåtet, bara det inte anses vara skadligt? Det är en märklig liberal tanke som gått alldeles för långt i vårt svenska samhälle!

 Och hur i hela friden kan de säga att sex med djur inte är skadligt? Det står ju klart och tydligt att djuren blir brutalt misshandlade, både fysiskt och psykiskt, även om det sistnämna är svårt att bevisa. Jag tycker att sex med djur är fruktansvärt absurt och ett sätt av människan att spela gud, då djuret inte har något att säga till om i frågan.. och människan anser att den kan ta sig den rätten ändå.


Jag kände att jag verkligen behövde få ur mig lite av mina aggressioner. Jag vet inte riktigt vad som händer när man skriver om dessa saker på Internet, men jag orkar inte riktigt bry mig om konsekvenserna. 

(Ni kan hitta artikeln på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article478278.ab)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0