Träning, akrobatik & träningsvärk.

Godkväll.

Jag är, som jag varit varje dag den senaste tiden, slut i hela kroppen. Ja, från tårna upp till toppen. Igår hade vi akrobatik för första gången den här terminen och det gick hyfsat. Det är inte riktigt mitt starkaste ämne (Bara för att man dansar betyder det ju ej det att man är proffs på att flyga omkring som en studsboll, och edan gillar jag att ha huvudet på någorlunda normala nivåer ;D), men jag kämpade som vanligt som en gnu. Jag vill ju bli grym på allt, som vanligt. Sedan finns en regel som lyder att man ej får säga "Jag kan inte". Då blir det straff med armhävningar. Jag fick faktiskt, tro det eller ej, göra 20 stycken. Men inte var det bara jag som slängde mig ut i luften och arbetade med varenda muskel i kroppen, nej alla såg nästan stelopererade ut idag när de kom till skolan. Lite småroligt kan tyckas. Vi borde vara mer tränade vid det här laget!
Hur som helst. Jag fortsätter min vardag här nere i Lund och jag lyckas väl relativt bra med att hålla humöret uppe. Motivation och ambition har jag så det räcker, i överflöd, så det är ju inget att oroa sig för. Min självdestruktivitet har väl inte förbättrats särskilt mycket än, men jag jobbar som sagt på det, varje dag, hela tiden. Jag jobbar också med mina "dåliga" fötter varje dag. Massera, massera, jobba, jobba, hårt med alla fotövningar, alla points, demis och så vidare. (Ni som ej förstår "dansspråk/ord" - Never mind.) Arbeta upp styrkan i fötterna samt vigheten. Pressa, pressa! Bra skor har jag också, med inlägg!
Sedan är det utåtvridningen som inte riktigt vill, men hej och hå vad jag pressar, vrider, spänner och känner för att höftlederna ska lossa lite. Det kan nämnas oändligt mycket mer som präglar listan "Måste göra/tänka på/jobba med/förbättra, men det orkar vi inte inte med nu.
Nu ska jag stretcha och sedan väntar boken på ett antal hundra sidor.
Baaah! Jag vill bara stå på scenen och simma i bahamas, eller någon annanstans!
STOR KRAM.


             



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0