Dans, träning, teknik, omptimism!

HEEEEJHEEJHEJ. 

Idag har jag dansat 7 klasser och min kropp känns som en spänd och stel metallpinne. Eller något.. Jag har ont i varenda muskel i hela kroppen.

Jag hinner tyvärr inte uppdatera bloggen så mycket den här veckan.. Det är massa träning, plugg, dans samt  klasser på Hip Drop för megabra priser, så  jag befinner mig mestadels i dansstudion till sent på kvällarna.. Sedan tar det ju ett braaaa tag att ta sig från studion i Malmö till mitt lilla place i Lund. (FY vad mycket tid man lägger ner på att ta sig till ställen!)
Jag brukar komma hem runt elvatiden i alla fall..
Hur som helst. Det händer mycket just nu, både i vardagen och i huvudet. Jag mår överlag bra, men får små svackor titt som tätt och kan känna att allting är riktigt jobbigt och tungt. Jag tränar som aldrig förr, jag älskar fortfarande skolan (trots mitt  GALNA och fullspäckade schema!) och jag lever väl livet så fullt ut jag kan. Samtidigt är det så tufft att bo här nere när det händer saker uppe i hemstaden. Jag vill finnas till, för min familj och alla som jag bryr mig om. Jag kan inte det när jag sitter fast här och det kan vissa stunder kännas riktigt jobbigt. Jag blir också så trött, irriterad och besviken på mig själv när jag inte utvecklas som jag vill. Jag står inte still nu som jag gjorde för ett tag sedan, men jag gör ingen större förbättring med de viktigaste sakerna heller. Center, utåtvridning, röstregistret och så vidare. Jag vet att jag egentligen inte borde tänka på alling allt för mycket utan istället bara ha roligt och försöka så bra jag kan, men efter att ha hållit på med någonting så pass länge så börjar tålamdet svacka. Man vill bara se resultat! Högre ben, fler piruetter, mindre rädsla, bättre fysik, vigare och starkare fötter och så vidare, (igen..)

"Nej, sluta nu Louise", säger jag varje gång jag tänker på det. Trots detta så går det inte att få ut ur huvudet. Jag hatar att jag har lärt mig så mycket fel och haft lärare som aldrig rättat till felen som jag omedvetet gjorde. "Om du har dansat med fel teknik i 4 år så tar det DUBBELT så lång tid att lära om sig" Så alltså går en elev, som nyss börjat dansa, oftast snabbare framåt i utvecklingen jämfört med en som lärt sig fel teknik och sen måste träna bort alla "fel" och sedan lära om sig allting.
Nu är det inte så att jag är helt ute och cyklar och att min teknik är helt borta i Kina, men nog måste jag jobba arslet av mig för att få bort dessa dumma fel + bli bättre på allting jag nämnt ovan.
Fyfyfyfyfyfyfyfy vad man blir galen.

Nej, tillbaka till någonting glatt! Jag har bestämt mig för att ta New School- klasen för Marwin (från SYTYCD Scandinavia) samt House för Tine. Jag kommer egentligen att hinna  ta fler klasser, men jag har tyvärr inte råd, plus att Jesus Christ Superstar fortfarande håller på och ett antal produktioner repas för fullt just nu.  Men men, det känns verkligen jätteroligt!
Två klasser där jag bara kan köra hårt och fokusera på stegen och stilen, inte bara teknik, teknik, teknik. Skööönt.
Jag längtar till klassen med Marwin börjar! Det skadar ju inte att han är.. Ja.. Mmmmmhhh!
Hahaha!
Ha det nu underbart allihopa och tänk på att INTE tänka som jag gör! Ha roligt, tänk positivt och älska det ni gör!
Varma pussar & kramar till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0