En trevlig lördag!

Igår for jag, Erik, John och Johns bror till Malmö för att gå på The Hip Drops lilla evenemang. Eller "The Hip Drop Dance Complex" som det nu heter. Min gamla dansstudio  som förut kallades för Dance Phanatix, men nu tagits över av The Voice Streetdance School (radiokanalens dansskola)
Vi passade även på att shoppa såklart. Eller ja, jag fönstershoppade mest eftersom jag inte har några pengar till kläder just nu, men uuuuhjamejen vad jag vill ha, ha, ha! Jag förstår verkligen inte hur folk kan ha råd med så mycket och dyra saker. Jag är inte den som brukar eller vill köpa kläder för megasummor (som de flesta andra bloggare?), men ibland hittar man ju världens kap och vill då bara rycka till och köpa det! Jag vill nu bl.a. ha en tajt, blå  jeansjacka till våren, en brun eller svart skinjacka, en "ballong"jacka från Monkey, ett par nya skor om jag hittade igår, ett par ljusblå baggyjeans och en hel del annat smått och gott. Dock så har jag knappt råd men någonting av det! Bara jackorna kostar mellan 600-1600:- st. Man måste ju prioritera, det vet jag, och det gör jag också. Jag väljer att betala danskurser, gymkort, tågresor och annat, istället för att köpa kläder. Man kan ju inte både äta kakan och ha den kvar, inte i de flesta människors fall i alla fall.. Jag får helt enkelt fortsätta drömma!

På The Hip Drop bjöds vi på godsaker, en liten show m.m. Det var riktigt mysigt och verkligen jättekul att träffa alla igen! Sedan hade ju studion målats om lite, fått en ny soffa m.m. Yeey for that!
Jag vann också en hoodie, ett nyckelband och en "näsduk" (som man får ändå om man tar ett antal klasser på studion), vilket var jättekul eftersom jag tyvärr bara kan ta en, eller högst två klasser i veckan den här terminen, och därför endast får med en T-shirt. Inte för att jag behöver några tillbehör, men kul är det ju ändå :)

Efter vi varit på gamla Phanatix drog vi oss hemåt. Istället för att ställa oss och laga mat bestämde vi oss för att äta på kinarestaurang. Det var 4 smårätter för 99:-. Passade min plånbok perfekt, haha!

En trevlig lördag med många skratt! :)
Hoppas ni hade det lika bra!
PUSS&KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0