Skolan igång!

Godkväll.

Skolan är i full gång och jag är på bättre humör och sprudlar av energi, samtidigt som jag redan efter en dag känner för att falla ner i sängen och sova för evigt. Ja, när man väl kommer "back on track", så känns ju lovet som bortblåst.
Jag har under dagen faktiskt inte bara hunnit gå i skolan, utan också sökt jobb på tre ställen, handlat, lagat mat, städat lite och pluggat. Eftersom min kropp inte riktigt orkar med ett jobb som danslärare den här terminen, får jag lägga det på sidan. Om jag inte kan välja arbetstider själv nu, på de ställena jag sökt, blir det dock aningen svårt att hålla min anställning eftersom jag både går i skolan (till ca 16-17-00), tränar i Malmö, är med i JCS och har fem, sex kommande produktioner på g. Men vi får se hur det går.. Förmodligen får jag inget av jobben ändå eftersom det var på bl.a. Coffee Point, någon Chockladaffär, något konditori, och Espresso House jag sökte. Sådana ställen är de enda man har en chans på , då alla studenter alltid är ivriga och desperata efter jobb.
Hur som helst.. Vi får som sagt se hur det blir med detta.

Av någon anledning saknar jag min familj mer än jag brukar och det känns riktigt jobbigt. Jag känner verkligen hur mycket jag vill bo hemma just nu, få hemalagad mat, bli ompysslad, befinna sig i en miljö som känns löjligt trygg, mysig och bekväm. Jag vill inte behöva ta tid till att handla, tvätta och fixa det mesta själv. Egentligen borde det inte vara några problem, men jag är lite trött på det nu. Och hur komiskt är det inte egentligen? Jag, och alla andra, kommer få göra det ändå, resten av livet.
Kanske känner jag bara att man inte behöver sträva efter att flytta hemifrån så fort som möjligt. I allafall inte när man precis fyllt sexton. Njut så mycket du när du bor hemma!
Nej, klockan är nu runt tolv och jag borde tänka på refrängen. Jag har ju faktiskt som nyårslöfte (trots att jag är emot dem) att lägga mig tidigare den här terminen, då jag förut la mig runt halv ett varje kväll.. Inte bra för energin och välbefinnandet gott folk!

Innan jag kilar iväg härifrån tänkte jag lägga in ett klipp från JCS som jag såg på youtube förut. Lite roligt att se det faktiskt. Jag har inte sett det filmat förut :)

Ha det bra , god natt och ha en underbar dag imorgon!
Kramar, Louise



Kommentarer
Postat av: Lotta

Hittade hit av en slump och såg att du medverkar i JCS. Är personligen alldeles såld på den musikalen och på lördag blir det tredje gången gilt jag ser den. Har sett en massa bra musikaler genom åren, men den här produktionen av JCS tillhör helt klart mina absoluta favoriter! Mycket välgjord och fantastiska medverkande. Lycka till med de kommande föreställningarna! :)

2009-01-18 @ 21:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0