Populära bloggar.

Jag har tänkt på en sak när det gäller blogg.se. Jag förstår inte riktigt varför, de flesta av bloggarna som ligger på hemsidan, är där. Jag gick för första gången in och kikade på alla idag, och den enda som inte kändes alltför dålig eller tråkig var Stina-Lee's (eller vad hon heter) och någon till..

Jag menar, vad är det som är så intressant med dessa bloggar? Gillar  folk verkligen att läsa om intriger mellan 14-åringar, nyköpta stringtrosor eller det billigaste löshåret? Är det så underhållande att se på navelringar, ljusrosa läppar, överblonderat hår osv. Det är absolut inget fel med att något av detta, var och en lever ju som den vill, men vad är det intressanta i det hela? Varför inte istället skriva om saker som faktiskt betyder någonting i livet? Skriva om saker som ger inspiration, motivation och glädje. Någonting som ger något.

Det känns faktiskt lite sorgligt att unga tjejer som skriver om de mest obetydliga sakerna, ska få mer uppmärksamhet än bloggar och artiklar som har ett budskap, eller i alla fall en grund, och som  faktiskt betyder någonting,

Men men, vad kan man göra. Jag har ingen aning om varför men folk gillar tydligen sådant, och så kommer det väl att förbli. Hur som helst så hoppas jag att alla mår bra och tar hand om varandra, för i slutändan är det bara det som egentligen betyder någonting.

Många varma kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0