Jag tränar på det!

Tog en paus i pluggandet (Ja, jag pluggar en lördagkväll och det är förjäkligt!) och sökte runt på lite olika videos på youtube, som jag brukar när jag sitter vid datorn. Jag fokuserar en del på sången just nu, på att hitta sångtekniker som passar mig osv. Celine är en av många artister som jag nästan aldrig lyssnar på men som jag ändå,  röstmässigt, ser upp till.

Jag vet inte riktigt om man ska ta sig an Elvis låtar och försöka göra dem till någonting annat, trots det så visar detta framträdande (från 1993 eller nått) vilken sjukligt, galet duktig sångerkska den där avunsvärda Celine Dion är. (se mot slutet) Visst, hon kan låta lite nasal ibland men ärligt talat - Hur många kan ta så tonsäkra och starka toner utan att få det att låta som världen klassiska verk? Och hur många an göra det LIVE som hon gör? De flesta artister får ju sina röster mixade och låter därför någorlunda bra..
Anyway.. Blahaaaa på henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0