Äntligen helg och lite, lite sömn.

Good evening!

Sitter här med Sara, en av mina rumskompisar och äter lite av hennes nybakade bröd. Mmm...
Är verkligen helt slut av veckans galna pluggtimmar och träning. Men nu är jag äntligen helt klar med uppsatsen om konflikten mellan Israel och Palestina samt naturkunskapsinlämningen. Nu blir det nya satsningar på NA-provet, MA-provet, filmanalys, engleskainlämning, religionsessä, musikteori + allt annat.. Koreografitävlingen närmar sig och jag borde egentligen ha ångest ända upp i halsen, turligt nog har jag inte det. Stressad är jag ju men jag börjar faktiskt tro att detta kommer arta sig ganska bra. Om bara Linnea kan ta det lungt med sina benhinnor och vara med fullt ut, vill säga. Det är inte bara hon som har inflammation i benhinnorna av oss i gruppen. Både jag och Matilda har det också, men jag har bestämt mig för att bortse från det. Smärtstillande funkar alltid. Ett tag i alla fall...

I helgen är det repande och plugg på schemat. Imorgon ska jag koreografera om resten av dansen och försöka fixa så att allting funkar, sedan bär det av till danssalen med de andra. Jag har märkt hur stor skillnaden är på att undervisa nybörjare och dansare på en högre nivå. Jag har tänkt att jag aldrig kommer kunna bli koreograf (after the musicalartist life then) ganska ofta den senaste tiden, men efter att ha undervisat lite nu på sista tiden så har min inställning börjat ändra sig lite igen. Även om jag själv inte har den bästa tekniken eller spänstigaste musklerna så vet jag ofta vad jag håller på med och pratar om. Jag finner ganska bra knep och lösningar när det gäller hur man ska tänka, när man gör ett annorlunda eller svårt steg. Detta gör det ganska lätt för mig att få de dansarna jag har i min koreografi att göra som jag föreställt mig, and that's a good thing känner jag! :)

Ja, det var det.. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag tänker ofta att  "detta känner jag för att skriva om på bloggen", men sedan tar tidsbristen tag i en och jag både glömmer och har inte tid till att skriva om det längre.
Jag tänkte faktiskt på att någon enstaka gång lägga ut vad jag har på mig, lite bilder från dagens händelser och så vidare, men detta händer tyvärr aldrig heller. Jag har ju ändå en relativt bra systemkamera med nya objektiv och det vore ju egentligen synd att aldrig dela med sig av bilderna?
Jag tycker bara att uppladdningen av bilder går så grymt segt på min dator, här på blogg.se. Ibland fungerar det inte alls. Jag försöker ofta ladda upp samma bild ungefär fem gånger, utan lyckat resultat. Det kan bli lite frustrerande.

Nej, nu rabblar jag bara på..
Vi får se vad som dyker upp i bloggen härnäst. Lite mer uppdatering innan den nya stressiga veckan börjar blir det dock!
Nu ska jag snart hoppa i sängs och ta igen cirka 20 timmars sömn!

See ya!
Puss och kram och Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0