Julen coming close.

 

Synd att behöva säga det men jag saknar faktiskt sommaren oerhört mycket! Nu är allting bara blåsigt och regnigt, dystert och mörkt. Man får inte särskilt mycket inspiration eller motivation när miljön runt omkring en är så här. Just därför brukar jag inte uppskatta hösten särskilt mycket.

 

Dock brukar jag älska vintern. Jag har alltid älskat alla härliga högtider under vinter halvåret och allt vad det innebär. Jag är en riktig traditions-älskare och jag brinner för evenemang, och allt pyssel och förberedelse som det innebär.
Men nu känns det tyvärr aningen annorlunda. Jag vet inte riktigt varför. Det känns som att ju äldre man blir ju mindre får högtiderna betydelse, och gnistan med dem försvinner. Eller, missförstå mig inte.. JAG älskar det fortfarande och VILL att man ska värdesätta speciella ögonblick, händelser och traditioner, men det känns som att de flesta runt omkring mig tänker tvärtom. Hemma hos mig till exempel, där min familj bor (på två ställen..), har traditionerna börjat sina bort för länge sedan. Det känns riktigt tråkigt faktiskt. Jag som alltid tänkt att 'årets jul ska bli idyllisk' har tyvärr blivit aningen besviken år efter år. Jag har sett fram emot bakning, julmusik, julstrumpor, julklappskalendrar, mysig julserie på tv:n, god glögg, trevliga samtal, gemensamt pyssel och så vidare, men gemenskapen i det hela har nästan försvunnit helt. Mina bröder är aldrig hemma och verkar inte tycka om att göra dessa saker längre. Andra i familjen verkar känna likadant, och sedan är det jag, och mina kära mami. I alla fall så tror jag att hon brinner för det lika mycket som jag gör, egentligen. Ja, jag vet inte.. Kan bli avundsjuk vid vissa tillfället då jag hör det talas om roliga och knasiga traditioner folk har hemma. Traditioner som de skapat själva och som alla är med på, år efter år. Jag älskar det verkligen. Speciellt om det är roliga, kanske till och med lite annorlunda/knasiga traditioner.

 

Jag ska hur som helst göra allt jag kan för att få en mysig och lyckad jul :)

 

Men nu ska jag sova. Godnatt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0