Åter i London.

Hej hej.

Har haft lov och för mycket tankar i huvudet sista veckan så därför har jag inte skrivit här..
Kom till London igår. Själv. Till en tom och fuktig lägenhet, utan internet, tv, mat, samt nån att prata med.
Snacka om jag ville tillbaka hem igen!
Annars är allt okej, men många saker känns lite tungt emellanåt. Så fort jag inte har ett späckat schema så börjar jag grubbla på saker och ting. Jag försöker vara alla till lags, synas, höras, känna mig tillräcklig. Egentligen är det väl inte på grund av någon annan som jag känner mig otillräcklig, utan på grun av mig själv och min egen osäkerhet.

Det blir väl lätt så här när man får göra, upptäcka och uppleva allting själv - utan Någon att dela det med. Två utav mina rumskompisar till exempel, dom går på samma skola och till och med i samma klass. Dom gör allting tillsammans, 24/7. Reser tillsammans, gör ärenden tillsammans, löser svåra situationer tillsammans, pluggar tillsammans osv.
Jag vet att man inte kan ha en följekompis hela livet, som gör samma saker som en själv, men det hade känts så härligt om jag bara fick det ett litet tag. Jag vet att jag måste tuffa till mig och inte tro att jag gör saker fel hela tiden - men hur ska jag kunna lära mig själv det?
Jag vet inte vad jag vill komma fram till här.. Är bara så trött på att jag så ofta känner mig i vägen, tråkig, För organiserad, För ambitiös, För målinriktad, För allting. Jag kanske inte uppfattas så av andra, det beror kanske åter igen på att jag vill vara alla till lags, och känna mig omtyckt. Eller så uppfattas jag faktiskt så, vilket skrämmer eller stressar folk. Jag vet inte. På ett sätt kan ingen tycka/tänka så eftersom jag studerar helt själv - utan folk från Sverige alltså.
Men ja.. skit samma..

Idag drog jag i alla fall iväg till skolan vid halv tio för att ha en privat sånglektion. Tydligen började den inte förrän 12.45 så jag satte mig på Starbucks Café och pluggade istället. Har man inte gjort läxan på min skola så finns det inte en chans att man får vara med på lektionen, och är man inte med på lektionen blir det enormt mycket att ta igen, samt att man blir uppskriven i ett register. Ja, så är det med det.
Nu är jag hemma själv.. as usuall eftersom vi alla har olika ärenden, scheman, planer för dagen osv. Frida är i Sverige för tillfället och Sofia och Stran är och pluggar hos vår vän Rasmus. Jag kom precis hem och måste fortsätta med massa tråkigt plugg, men funderar på att dra till Rasmus sen jag med.
Får se hur jag gör.. Mår jättekonstigt i kroppen, tror jag har magkatarr.

Jaja, gladare inlägg kommer förmodligen nästa gång vi hörs.
Imorgon är det skola igen.. Ska försöka hålla humöret på topp då och kämpa & ha kul på lektionerna!
Jag älskar ju ändå det jag håller på med, även om allt runt omkring kan vara mindre tilltalande ibland.

Ha det fint och hoppas ni håller humöret högre upp än mig!
Kram kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0