Londonchic.

Hej igen!

Tänkte snabbt försöka berätta om min flytt till min nya stad och hem, LONDON.

Tisdagen den 24:e augusti for jag, tillsammans med min mamma och hennes sambo Sven till London.
Anledning: Jag ska här gå en tre-årig Bachelor Degree-utbildning till Musikalartist på "The Urdang Academy". (Eller rätta sagt - Jag har redan börjat utbildningen..)
Min kära mamma och Sven skulle endast stanna här några dagar för att vara mig sällskap ett tag, hjälpa mig med lite saker, bl.a hitta boende, köpa lite nödvändigheter osv. Det var egentligen meningen att de skulle få lite semester också, men dagarna gick mestadels åt till att gå på lägenhetsvisningar, fixa telefonkort, mejla till olika annonser, köpa täcke, kudde osv.
Dagen innan de skulle åka så fixade jag mig som tur var ett rum 10 minuter från Old Street Station, cirka 30 minuter från skolan, och det är där jag bor nu - tillsammans med en spansk kille, samt en japansk kille.
Stället känns inte allt för toppen då killarna knappt öppnar munnen, det är äckligt och stökigt, ugnen funkar inte, fryser går knappt att öppna, jag får plats med ungefär tre saker i kylskåpet, väggarna är tunna som papper, och jag fryser häcken av mig. DOCK, så ska jag flytta om någon vecka till en nyrenoverad och nymöblerad 3:a på 7:e våningen, ännu närmre Old Street, tillsammans med tre andra svenska tjejvänner. SOM JAG LÄNGTAR!

Jag började skolan i onsdags (1 september) och hade då "levelling audition" där det avgjordes vilken grupp (nivå) man skulle placeras i. Med tanke på hur dåligt det gick så tror jag att jag hamnar i den lägsta gruppen i samtliga dansstilar, men det återstå att se. Imorgon när vi börjar 8.15, får vi se resultaten. Är det så som jag befarar så får jag helt enkelt jobba mig uppåt, tills jag kommer till toppen!

Imorgon så börjar jag som sagt 8.15 och sedan är veckans (och kanske terminens) schema i full gång.
Under hela förra veckan pratade lärarna om diverse regler och förväntningar, och dom förvarande oss ständigt om hur tufft och krävande de första veckorna kommer bli, både i kropp och sinne. Imorgon får jag väl en försmak..
Nu måste jag dock försöka packa ner allt som ska med till skolan och sedan sova. Tyvärr har jag ingen kamera med mig till London (Jag vet, hur dumt är inte deeeeeet!?), men jag ska försöka fixa en snart. Har dock tagit några få bilder med mobilen..


Såhär ser det dock ut på mitt rum just nu - Min byrå fick bli en provisorisk tvättställning



Suddig bild och sliten tjej. Något i alla fall..



Fortfarande sliten tjej, tillsammans med en söt mamma.



Jag & Svaaampen




P&K OCH GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättekul att du har börjat skriva i din blogg igen gumman. Puss på dig från mami

2010-09-06 @ 22:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0