Helgen.

Hej.

Just nu sitter jag i min säng i lägenheten och pluggar för fullt.
Har som vanligt alldeles för mycket att göra, men försöker ta itu med en sak i taget.
Stran och Frida lagar mat (jag förberedde maten ikväll..) och Sofia går runt och tänder ljus i hela lägenheten ;)
Tjejerna är verkligen envisa med att ha det så hemmamysigt som möjligt i lägenheten, och köper massa saker för att få det ;) Det är vekligen jättebra och känns härligt eftersom jag under tre år (under gymansiet) bodde i ett gammalt dagis med ful inredning, och där dom andra inte hade lika höga krav på boendets utseende. 
Jag märker dock att jag inte alls har samma krav och värderingar kring boendeförhållanden osv, som jag hade för några år sedan. Nu nöjer jag mig med ganska lite och behöver inte längre ha det lika bekvämt och fint som innan. 
Det känns bra att mina krav har sänkts eftersom jag dels inte har Råd att köpa inredningsprylar, dyr mat etc, och sen blir många saker mycket lättare för mig i livet då jag klarar av att hantera och leva under sämre förhållanden och förutsättningar.  

Ja, hur som helst..
Igår var vi på IKEA där vi köpte massa saker till lägenheten. Jag var med och delade på nästan allt med tjejerna, men det kändes lite i plånboken då jag hellre hade lagt lite av pengarna på annat. Efter IKEA besöket var det tänkt att vi skulle ut, men på grund av att vi inte blev färdigfixade förrän runt 23.30 (och lite annat..), så blev planerna ändrade.  Det slutade med att vi tog en promenad runt kvaretet i finkläder runt 01.00, haha. Sen kollade vi på film och gick väl och la oss runt 05.00..
Idag har jag handlat lite grejer inför massa skoluppträdanden som jag ska ha denna kommande veckan (JA, JAG måste köpa och betala kläder och lite rekvisita när vi gör olika saker I skolan.. Det gör mig helt rasande för jag vill INTE & har inte råd lägga pengar på något sådant) samt handlat massa mat med Sofia och Frida på LIDL.  Det kändes först lite jobbigt att handla där för jag gör ALDRIG det och jag hatar verkligen besprutad och hanterad mat. INGET för mig. Men jag får som vanligt följa med strömmen/marijotetens val, och anpassa mig.

Ja, det var väl en summering av denna helgen.
Imorgon börjar en galet intensiv vecka och på Fredag är det "skolbal" - eller rätta sagt "skol fest"
 för temat är "American Apparel meets Neon". Lite knäppt tema, har ingen aning om vad jag ska ha på mig, men det blir nog bra.

Vi hörs snart igen.
 P&K, Louise


Lite bilder vi tog igår.

Skrattattack!



Hahaha, jag vet inte vad brudarna bervid mig gör, men ja.. :P




Jag gillar Sofias blick bakom mig ;)



Bara jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0