TORSDAG.


Hej bloggen.

Sitter nu på mitt rum i London och försöker relaxa lite..
Kom hem för cirka en timme sedan, efter att jag slutat skolan, och känner mig ganska slutkörd.
Idag hade jag inte lika mycket som igår (mitt onsdags schema är gaalet), på schemat stod Balett, Dubbel lektion i Dans Historia (I Flera timmar), Articulation, och Stepp. 
I morse när jag skulle gå till skolan gick jag av någon konstig anledning vilse, och fick då lite panik (eftersom det markeras extremt tydligt om man kommer försent, och man får då heller inte vara med på lektionen). Utan pengar så försökte jag ändå få tag på en taxi. När jag väl fick tag på en så frågade jag killen i bilen om jag kunde betala med mitt kort - det kunde jag inte, men han kunde stanna vid en bankomat.
Jag satt och försökte skramla ihop lite mynt och såg att jag hade 4 pund. När han såg att jag letade i plånboken så frågade han mig hur mycket jag hade skramlat ihop..
När vi kom fram till skolan stod taxametern på lite mer än 7 pund, men jag behövde endast betala honom 4.
Jag ÄLSKAR snälla Britter. TACK, wonderful man!


Ja.. Det var det..
Dagen idag har varit rätt bra. Rolig balett. Extremt lång och tråkig Dans Historia (pga att vi SITTER PÅ GOLVET med våra böcker, läraren skriver inget på någon tavla, bara pratar till oss från stolen hon sitter på, och alla satt och mumlade i 3 timmar), rolig Articulation lektion där jag får chansen att förbättra mitt engelska tal, och en väldigt rolig MEN svår stepp klass. 
Lunchen idag var mindre lyckad som vanligt, då vi aldrig får lunchraster.. Lyckades dock få i mig en stor mängd vindruvor, en nektarin, en banan och en mellanmålsbar. Nu, väl hemma, har jag nyss ätit (köpt) brocollipaj.

Sitter här och oroar mig över olika skolarbeten, koreografier, teatermanus, sångtexter samt BOENDE, hälsoförsäkring, och bokning av resor hem. Ska försöka ta tag i några av de sakerna nu.

Imorgon har jag Singing (group), Tutorial, Acting, Voice Work och Acting Through Song. INGEN DANS på schemat alltså. Känns konstigt.. Men ska ändå bli kul! Har inte haft NÅGON av de lektionerna än, eftersom detta är min i min första riktiga vecka. Hoppas dock inte jag får vår lärare P.H för han skrämmer livet ur mig (och ur alla andra)

Jaja.. Ha det så bra!
MISS YAAAAA. (Speciellt riktat till Mami för det är väl bara hon (du:P) som läser detta ändå! Haha..

PUSS&KRAM.




Måste verkligen börja använda mina brillz mer.. Börjar få ont i huvudet på kvällarna :/





Kommentarer
Postat av: Lilja

Lojsan! ska ni med ut på Lördag?

det kommer lösa sig ;)

skön blogg!

KRAM

2010-09-10 @ 00:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0